4..- 6.duben 2015: Mirek a Pavla

Již tradičně velikonoční svátky trávíme mimo domov. Tentokráte je to vynikající blízká horská chata Výškovec, kde máme dvoudenní polopenzi za 1000Kč. V klídku ráno vyrážíme směr Buchlováky. První foto pauza je na Nových Zámcích u Nesovic. Kousek za Uherským Brodem navštěvujeme rozhlednu a vinné sklepy ve Vlčnově proslavené jízdou králů. Další zastávka je v Nivnici u rozhledny a kaple nejsvětější trojice. Zbytek dne patří turistice a pokoření nejvyššího vrcholu Bílých Karpat a celé Jižní Moravy. Vyrážíme z Kamenných bud a velmi rychle je terén pokryt příjemným sněhem.. Od vysílače klesáme k Holubyho chatě. Pavla si dává polívku a já přicházím k rozhledně na vrcholu Jelenec. 40 metrů vysoká vojenská konstrukce mě překvapuje,ale výstup po kolmém žebříku zvládám dobře. Odměnou je mi skvělý výhled do okolí. Stejnou cestou se vracíme k autu a v 17 hodin jsme na ubytování v horské chatě na Výškovci. Ráno přejíždíme jen 3km a z Mikulčina vrchu jdeme přes Lopenické sedlo na Velý Lopeník. Opět příjemná cesta na zmrzlém sněhovém podkladu. Stejnou cestou se opět vracíme zpět a jako bonusově ještě zařazujeme památník americkým letcům z 2.světové a hudební zvoničku. Odpoledne relaxujeme na chatě. Závěrečný den zastavujeme u zvonici v Lopeníku, na rozhledně pod Vojansků, v Komně u rodného domu J.A.Komenského a domu zvěrokleštiče. V Luhačovicích opět drobně padá sníh, ale hned je zase pěkně. Procházíme kolonádu. Přejíždíme na poslední zastávku, kterou je ZOO Lešná. Opět se mění sníh a teplé počasí. Zoo je moc pěkně opravena a jsem rád, že jsme ji po asi 9 letech opět navštívili. Večer přijíždíme v 7domů. Celková útrata 3000 Kč.