19.-20.srpen 2017 Mirek a Lukáš

Letos jsme vděčni i za dvoudenní cyklovýlet. Díky příjemné vzdálenosti vše zvládáme v klidu, ikdyž dřít se opět musí celý den. Start je tentokráte v Čáslavi. Chci vidět vysokou kostelní věž a sochu Jana Žižky. Při cestě z města míjíme popraviště a po chvíli si prohlížíme zámek Filipov a gotickou ulici. Zámek Žleby mě překvapuje svou opraveností a příjemným nádechem. Obora s jeleny je v tuto hodinu uzavřená. Kolem Berlovy vápenky, kde hledáme i sousoší železářů a stoupáme na hrad Lichnici. Sečskou přehradu si nemůžu nechat opět ujít, výhled na ni z Ohebu je skvostný. Musíme se přiblížit k Chrudimi. Před ní se totiž nachází pěkný lesnatý areál, kde je hodně věcí. Začínáme Perným rybníkem, potom vrchol Hůra, rozhledna Bára a Kočičí Hrad. Ve Slatiňanech procházíme park se sochou Theseuse a zámek. Po jídle už finišujeme, přidávám skály Škrovád, zámek Lukavice, zříceninu Žumberk. V Mířeticích dáváme večer dvě pivka a neodolám nakládanému Hermelínu za 35 Kč. Spíme nedaleko vypálené dědiny Ležáky, kterou si prohlížíme ráno. Přes Hlinsko se dostáváme před polednem do Škrdlovic, dáváme minigolf, potom Ďářko, areál v Polničce a máme čas i na relaxacu i Pilského rybníka. Vyhrávám i Diskgolf.
Ještě pár soch a skoro za deště dojíždíme na nádraží Ždáru nad Sázavou. Blyo to krátky, ale opět skvělí. Letos najeto 143 kilometrů. Cena tuším 700 Kč.