Silvestr v Českém Ráji

27.prosinec-1.leden2014: Mirek, Pavla, Lucka, Ruda, Láďa, Dana, Karel, Roman, Petr

Poprvé vyrážíme na silvestrovský pobyt a tak volím opět návštěvu Českého ráje. Příjezd v pátek večer stíháme pouze rozhlednu J.Cimrmana v Březové a v sobotu ráno vše startuje. Začínáme Hruboskalskem, Valdštejn Kalvárie, vyhlídky na oblast Kapelníka, Adamovo lože a zámek Hrubá skála. Strejda Even opět funguje a po jídle zařazujeme bonus Vidlák a společně s Urbanama Borecké skály a skalní útvar Želva. Nedělní ráno nás děsí deštíkem. Opět je přes den kolem osmi stupňů a na počasí si určitě nemůžeme stěžovat. Po Hrubém Rohozci auto necháváme v dědině Dnebob. Díky sesuvu půdy je tu Tančící les a procházíme kouzelné skalní Drábské Světničky. Studeným průchodem jdeme k propasti, pak chata na Krásné vyhlídce a poprvé jdu po červené přes Staré Hrady do Příhraz. Odtud stoupáme do Příhrazských skal. Jsem moc spokojen, nacházím Barbarínu, Kobylí hlavu, Hynštu a skupina má jako vždy zájem, takže rychlí přejezd na Srbsko. U Nové Vsi nacházíme skalní okno Krčma a sekaný tunel. Poslední tečkou dnešního dne je hrad Kost. Večírek kolem páté hodiny opět může začít. Ráno opět tvoříme autoturistiku, vylézáme na skálu nad Věžickým rybníkem, zastavujeme u Pekařovi brány a pěšky stoupáme na Vyskeř. Po cestě do Jičína navštěvujeme zříceninu hradu Pařez a další skalní bránu. V Jičíně jídlo u Anděla, poté rozhledna Čeřovka, Valdštejnská Lodžie a západ slunce za vrcholem Veliš zažíváme při výstupu na Zebín. Jedinou atrakcí v Ráji je pro nás plavečák. Divoká řeka je tady fakt krutá. Zbývá silvestrovký den. Den bez vody jsme přežili, druhé čerpadlo už funguje a voda v hadici rozmrzla. V domě máme pořád útulno. Lucka dnes musí do Prahy. Společně zvládáme rozhlednu Kopaninu a zříceninu Frýdštejn. Startér na Bavecu už funguje a my prolézáme po hřebeni Suchých skal. Odpoledne se věnujeme Klokočským skalám a hradu Rotštejn. V 15 hodin začíná Silvestrovský večírek. Opět koukáme na prezentace z cest a hrajeme úspěšné Česko. Karlův program do 4 ráno jsme dodrželi a byl to opět velmi vydřený večírek. Ráno probíhá lenošení a kolem 15-té hodiny se rozjíždíme do našich domovů. Program akcí na rok 2014 vytvořen, takže brzy s touto parádní partou na viděnou.