28.-29.září 2013: Mirek a Pavla, máma a František

Brzy ráno vyrážíme do Krkonoš. V půl deváté už se věnujeme okolí Janských lázní. Navštěvujeme Hofmanovi boudy a přejíždíme k rozhledně Zlatá vyhlídka. V Jánkách se hlásíme na ubytovně Betlém a rozdělujeme se. S Pavlou v deset hodin čekáme u vstupu v dělostřelecké pevnosti Stachelberg. Byla vytvořena během dvou let a já jsem příjemně překvapen podzemním prostorem i výborným stručným, ale výstižným výkladem slečny průvodkyně. Ve vedlejším údolí na Hrádečku navštěvujeme zříceninu Břečnštejn. Poněkolikáté projíždíme Mladé Buky a v protějším údolí zastavujeme v blízkosti středověkého mostu v dávné obci Sklenářovice. Sjíždíme do Trutnova, abychom navštívili park s dračí fontánou a vystoupali na rozhlednu Šibeník, neboli Gratzlerův památník. V Trutnově na náměstí probíhají soutěže pro děti a hraje taková Irská kapela. Tam dáváme U draka jídlo. Frčíme zpět směr Pec pod Sněžkou. V Horním Maršově stoupáme na malou zříceninu, lesní hrádek Aichelburg který vznikl na památku pro hraběte Bertholda. Poslední zastávka nás zavádí do Horních Albeřic, kudy dříve vedla celní cesta. Je tu lom Albeřický a celní, jeskyně Albeřická a Krakonošova a stará hutní pec. V 6 ghodin jsme na ubytovně a poté začíná společný večírek v kolonádě. Ráno začínáme skvělou snídaní v restauraci Arnika a směřujeme přes Krkonošské vesnice na přehradu Les Království. Dnešek pak už patří ZOO Dvůr Králové nad Labem. Tady trávíme většinu dne. Poté jen jídlo a rychlé zastávky na Betlém Braunových soch a zámek Kuks. Jako bonus je vyzvednutí potkana v Kolíně a tak příjezd do Brna v 9 je celkem solidní….