30.březen.-1.duben 2012 : Mirek a Pavla - poprvé Škorpíkovi

Týden po svatbě vyrážíme na svatební výlet. Velká dovolená bude až v létě do Řecka, přesto bychom chtěli strávit podařený víkend. Busem odjíždíme v soboru směr Velké Losiny. Prohlížíme si ruční papírnu, zámek a po meníčku se přemisťujeme do města Jeseník. Dalším vstupem je regionální muzeum ve vodní tvrzi. Stoupáme po ulici , kde se na stavbách vrcholně projevuje secese – Weissova vila je unikát naší české republiky. Procházíme Smetanovy sady se studánkami a dominantním pomníkem Vincenta Priesnitze. Pěšky docházíme do hotelu Nodus v Dětřichově. Máme tu za 1500 Kč dva noclehy a polopenzi. Na jelením guláši jsem si opravdu pochutnal. Ráno busem jedeme do města, poté stoupáme na jeskyni Na Pomezí. V nově zasněžené krajině stíháme prohlídku 11:30. Podruhé máme zážitek průvodcovství pouze pro nás. Jdeme tedy my dva, slečna průvodkyně a doprovází nás ještě pár netopýrů. Busem opět dolů a busem opět nahoru. Tentokráte do Lázní Jeseník. Procházíme okolí Sanatoria Vincenta Priesnitze a pěšky scházíme kolem všech lázeňských domů a pomníku pálení čarodějnic do města Jeseník. Nakupujeme chuťovky na večer. Ráno sjíždíme do města,abychom tentokráte pěšky pokořili sanatorium v Lázni Jeseník, kde máme objednanou koupel v bazénu s výřivkou. Předem ještě jdeme okouknout venkovní sprchy, vlastně léčbu téměř šokem a na závěr sám procházím asi kilometrovou kolonádu na výběžek se zamlženým výhledem na město. Busem sjíždíme na vlakáč, kde jsem ukecal cenu lístku pro dva na 320 Kč směr Brno. V nádražní hospůdce dáváme pívo a jídlo a velikonoční pondělí odpoledne míříme směrem domů. Dovolená nekončí, právě pro mě začíná, ráno nastupuji do nemocnice v Brně na vytažení titanové destičky a osmi šroubů. Měsíční dovča se vždy hodí……Alespoň můžu nachystat další podařené výlety ………