Vysoké Tatry 2011

VYSOKÉ TATRY

6.- 13.srpna 2011 : Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Martin, Hanka, Míša, Ondra a Eliška Boháčkovi, Milan Mrvka+ Michaela, Petra Brzáková, Jarek+ Hanka Frankovi.

V roce 2004 jsem netušil, že bude v mé moc prožít v Tatrách ještě nabytější týden a stalo se. Po cestě všichni procházíme Súlovské skály(12-15)-Gotická brána, Sulovský hrad a kolem půl šesté přijíždíme do Nové Lesné na naše celotýdenní ubytování..

BYSTRÉ SEDLO: Vlakem s přirážkou na Štrbské pleso, kolem Areálu snů stoupáme Mlýnickou dolinou k vodopádu Skok, Capiem plesům až na Bystré sedlo 2314mnm. Odtud klesáme Furkotskou dolinou na Solisko a lanovkou se svážíme na Štrbské pleso. Milan se nechtěně koupe a vlakem se dostáváme po šesté na jídlo do Gazdovského domu v Nové lesné.

7:45 – 15:00, 6 hodin 1355ŠP-2314BS, stoupání 970 metrů, klesání 364 metrů, cca  13 km

POLSKÝ HREBEŇ: V rychlosti 5:50 odjíždíme busem do Lysé Polany na polský přechod. Bielovodskou dolinou to máme 5 hodin na vrchol. V 7 hodin snídaňka a vyrážíme. Po dvou hodinách déšť a zažíváme nejošklivější den v Tatrách. 2/3 času máme pláštěnky a tak nádherná tato dolina zůstává v mlze obyčejná. Litvorovou dolinou se stoupá ke Zmrzlému plesu. V husté mlze jsme na polském Hrebeni 2199 mnm a klesáme Velickou dolinou kolem Dlouhého plesa a Květnice na Slezský dom. Po asfaltu v dešti scházíme až do Tatranské Polany. 7:30-17:30, 9 hodin,966 Lysá Polana, 2199 Polský hrebeň, 1000 Tatranská Polana,

Stoupání 1235 metrů, klesání 1199 metrů. Délka 25 kilometrů.

KRIVÁŇ: I my potřebujeme odpočinek. Proto ráno valím na Kriváň s Martinem ze Tří studniček. 6:20 - 11:40 dáváme sedmi hodinovku se stoupáním a klesáním 2720 metrů za 4hodiny dvacet. V poledne jedeme lanovkou na Skalnaté pleso a po tatranské magistrále klesáme přes Krásnou vyhlídku a Studenovodské vodopády do T.Lomnice. 19-22hodin termály Vrbov. Tři studničky1140-Kriváň2495 a zpět, Skalnatý 1750 a T.Lomnice850, stoupání 1355 a klesání 2455, 16+10km.

RYSY : V osm autem na zastávku Popradské pleso. S Franklama Mengusevskou dolinu - oni jdou na Koprovský štít. My přes Žabié plesa, řetězy na chatu pod Rysmy. Je skvělá – jiná se ji nevyrovná. Panoramatické WC. Už se staví nová, ale zvykneme si. Na vrchole štěstí, vidíme Koprovák, Kriváň i polská plesa. Dolů stejnou cestou, Popradské pleso a Cintorín.

Opět 18:30 Gazdovský Dvůr. 8-18 hod,

Zast.Popradské Pleso1260 – Rysy 2499 a zpět, stoupání 1240metrů, klesání 1240metrů.20 km

PRIEČNÉ SEDLO: Dnes nadplán, ale hlavní skupina šlape jak o život, tak jim chci dopřát nejlepší řetízkáč. Pomáháme si zubačkou na Hriebenok. Odtud Zámkovského chata, Malá studená dolina, pauza na Téryho chatě, řetězy na Priečné sedlo do výše 2352 mnm. Kousanec dolů na Zbojandu a i s Pavlou dolů zpět na Hriebenok 9-17hod. 8hod- Hriebenok1285-2352a zpět.Stoupání 1067a klesání 1067metrů. 14km

BRNČALOVA CHATA : Táta tu byl třináctkrát a ikdyž vzdálenost k chatě je tři hodiny, nechci se vzdát této možnosti tu opět popáté být. Vymyšlená hra Poklad na Zeleném jezeře pomáhá dětem šlapat a hledat ukryté stopy. Čas se prodlužuje na 3:45, ale to je vhledem k věku dětí solidní. Poklad nalezen a dospělí mají za odměnu kynuté buchty a pívo. Přes Bílé pleso a bývalou Kežmarskou chatu sestupujeme opět na Bílou vodu. 9-17hod, 6 hod, 925BíláVoda-Zelené pleso1551- Stoupání 626 ,klesání 626metrů 20 km.

Sobotní odjezdový den máme jen krátkou zastávku u Ružomberoku a to v dřevěné dědince Vlkolínec. Hodinová procházka přetrhává dlouhou cestu a my se dělíme. Petru vysazuji v Hranicích na Moravě na vlak do Kolína. Za týden nastoupáno požehnaných 6500 metrů a scházeno 6950 metrů. Takže nožičky zvládli výškový rozdíl 13,5 kilometru. Moc dobré….