Palava a Kras 2010

Palava a Kras

22. – 24. říjen 2010:  Mirek a Pavla, Lucka, Tomáš, Hanka, Ruda, Láďa a Petra

Dvacátý pátý, dvacátý šestý i dvacátý sedmý den se opět celkem vydařil . Program byl ucházející, večerní zábava perfektní, jen se nám trochu zhoršilo počasí. Na Islandu se nedá nic jiného čekat. Oproti tomu jsme měli ve stanu přes dvacet stupňů. Pátěční program byl přejezdový, takže večer jen procházka po městečku Šlapanice. Večerní párty překročila až do sobotního dne, ale rána jsou opravdu už chladná, takže půl jedenáctá Klentnice v Pavlovských vrších je ideální čas na začátek vycházky. Po dvaceti letech jdu modrou značku kolem skály Martiny. Stometrová výška mě velmi okouzlila. Při přechodu Palavy se většinou tudy nejde a volí se hřebenová túra. Kolem poledne jsme na hradu Děvičky. Přes Děvín kolem vysílače a dvou výhledů padáme do bílé Soutěsky. Při návratu k autu vyrážíme ještě na Sirotčí hrádek. Pro mnohé nové místo. Hladoví autem přijíždíme do Mikulova. Po dobrém jídle procházíme lehce město a v 18 hodin už pohodlně promítáme fota z dřívějších akcí. Párty opět překračuje do neděle. Ráno kolem desáté vyjíždíme směr Moravský Kras. Barokní Santiniho kostel ve Křtinách nelze vynechat.  Potom zbývá trocha času před objednanou prohlídkou Punkevní jeskyně a vkládáme tedy větrný mlýn v Rudici, ale jde hlavně o netradičního vypravěče. Děda je prostě kouzelnej a geniální. Myslím, že všichni na něj budeme dlouho v dobrém vzpomínat. Přejezd na horní stanici lanovky na Macoše je rychlý. Kupujeme objednané lístky a přes oba můstky s výhledem do Macochy sestupujeme ke vstupu do Punkevní jeskyně. To už je poslední společné zastavení tohoto víkendu. Vše ukončujeme v restauraci u Golema v Blansku. Na vlakáči nastává loučení zatím jen s Rudou, ale i když nálada je úžasná, nikdo si nežádá nutný konec tohoto víkendu. Všichni věříme, že brzy bude nová akce.

Ve Šlapanicích už jen balení do aut a mizející dvě auta směrem na dálnici do Prahy. Podařený víkend je za námi a začíná opět práce a hlavně plány na další akce, abychom se mohli na něco těšit. Takže díky všem, že se podíleli na takto skvělém víkendu a brzy naviděnou….