Karlovarsko 2010

57 Fota Petra (36).JPG
23 Kynžvart zámek (2).JPG

KARLOVARSKO

10.- 17.července 2010 : Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Martin, Hanka, Míša, Ondra a Eliška Boháčkovi, Roman Brzobohatý, Milan Mrvka+ Michaela, Petra a Šimon Brzákovi.

Člověk si myslí, že už toho zná hodně a potom se najednou ocitne v místech své vlasti, kde nic nezná…. Návrh Romana byl velmi dobrý. Cesta dlouhá a stíháme jen zámecký park v Lánech a barokní park Valeč se sochy Brauna, teatron, koupadlo. Pátou hodinou jsme v Perninku. První dojem zvenčí na naší chaloupku je špatný, uvnitř je to ovšem supr a hernu pro děti jsme nikdy neměli. V neděli téměř nejbližší cíle- Vlčí Jámy- přírodní důl Wolfgang, který nyní propaden a procházíme tedy skalní průrvu , rozhledna Blatenský vrch a autem přejíždíme na nejvyšší vrchol Krušných hor – Klínovec 1244 mnm. Překvapivě vše zavřeno. Z Božího Daru se pokoušíme o NS Rašeliniště, ale ta je zatím v opravě a tak jen kousek jdeme z obou stran. Jáchymské doly jsou úžasné. Dle průvodce jsme byly malý Kuvajt v Evropě, když jsme před 60 lety posílaly Uran za miliardu kč denně do Ruska. Jídlo na náměstí výborné, jinak zlý pohled na město. Večer Dračí skála nedaleko Perninku. V pondělí jdeme kolem Ohře přes Svatošské skály - Svatební průvod, hrad Loket je zvenčí moc pěkný a Útrpné právo v podzemí bomba udělané. Odpoledne jsme ve Varech. Procházíme centrum, mnoho kolonád a vřídel až do 72°C. Od hotelu Pupp stoupáme na vyhlídku Jelenní skok ke Kamzíkovi a altánům. V úterý zámecký Park Kynžvart s křížem, obelisk, čajovnou, altánem, boží kaplí a atraktivním golfovým hřištěm. Druhá dnešní zastávka je na Kladské, kde je vytvořena 1,6km naučná stezka s typem přírody jako v Tajze. Zastávka Smraďoch trvá jen chvíli. Je to lesní rašeliniště s vývěry minerálních vod a plynů CO2 + Sirovodík. Navštěvujeme miniatury park, kde je 38 staveb České republiky v měřítku 1:25. Nejvíce povedené snad Karlštejn, Červená Lhota, Ještěd….V Mariánských lázních trávíme jen hoďku. Nejsou velké, na malý okruh kolem kolonád a zpívající fontány to stačí. Před pátou hodinou ještě navštěvujeme Bečov nad Teplou a nevídanou památku Relikviář Svatého Maura. Po Korunovačních klenotech druhá nejcennější věc v českých zemích. Na chalupu se dostáváme po 7 hodině a o půlnoci Roman odjíždí do práce, nezávidím. Kde jsme v úterý skončili, tam ve středu začínáme. Rozhledna Krásenský vrch je nezvyklá, schodiště do vrtule po obvodu je netradičně řešeno a tak ji musíme vidět. V dědině je úžasně muzeum ohledně dolů a jízda vláčkem je nezapomenutelná. Ještě teď mě hučí v hlavě. Pod Vary přejíždíme poprvé v šesti na Andělskou horu s úžasným rozhledem, potom vystupujeme na Šemnickou skálu a závěrem zastavujeme v Kyselce. Přírodní Matonni je celkem chutná, ovšem zástavba domů je na spadnutí. Vzhledem k velikosti podniku Matoni je to nedůstojné. Ve čtvrtek jedeme opět do hor. Kamenný hřib v Šindelové a ve stejně dědině zbytky vysoké tavící pece. Podstatou dne je navštívit Rotavské varhany, kde je vidět sloupcový rozpad čediče. V Jindřichovicích zastavujeme u Mauzolea, kde je pochováno 7100 Srbských vojáků. Je to 1ze3v ČR. V pátek jedeme na Soos. Neuvěřitelné rašeliniště s výpary CO2, mofety-bahenní sopky a krystalická sůl s jezírky. Podobné pocity si pamatuji z Lipanských ostrovů z kráterů sopky a v sírném jezírku.  Navštěvujeme Františkovi lázně, hlavní třídu i kolonády, poté za městem prapodivnou malou rozhledničku a ještě nejmladší sopku u nás- Komorní hůrku. Poslední hodina patří Chebu a jeho nejvýznamnější budově Špalí- ček na náměstí. Ráno řešíme formality s ubytováním. 10 500 Kč za barák pro 15 lidí je super. Při zpáteční cestě navštěvujeme kameny Sluňáky a nejstarší anglickou zámeckou zahradu v republice Krásný dvůr – Pánův Templ, Čínský pavilon, Pavilon přítelství a další. V Žehuni kafe a po osmé hodině jsme doma. Najeto 1670 Km a celková cena za Pavlu a mě 8400 Kč. Za rok pravděpodobně budeme tvrdě šlapat – ve Vysokých Tatrách rozhodně odpočívat nebudeme.