01 Venezia (26).JPG
01 Venezia (18).JPG

CHORVATSKO

3.- 7.červenec 2010: Mirek a Pavla, Martin a Hanka Boháčkovi

Letos letní svátky prožíváme u moře. V deset večer vyrážíme na jih, abychom dle plánu byly časně ráno v Benátkách. Trávíme tu čas od 8 do 14 hodin. Kromě Pavly jsme tu poprvé a tak si procházíme světoznámá místa tohoto města. První dojem je takový divný, ale v momentě, kdy vkračujeme na první most Grand kanálu jsme okouzleni městem. Člověk ani nevěří, že to takhle může fungovat. Místní bravurně kočírují lodě a ráno naváží zboží. Pěkný frmol na kanálech. Po značeném okruhu přes most Sklářů a tržiště se dostáváme ke skvostu Benátek – náměstí Svatého Marka. Tak tomuhle se prostě říká architektura. Martin obdivuje rozhlednu – věž  Campinula a kolem poledního je tu velmi rušno. Gondoly tu všude plují jedna za druhou. To je pohoda, nádhera. Po druhé hodině odjíždíme na východ, teď už ale bez dálnic. Navečer se daří dle Vildy ukončit náš den v kempu Bosca u města Grada. Za 45E tu přečkáváme noc. Kolem páté se koupeme a závěr patří výřivce těsně za kempem. Paráda. O večerní párty se dnes nedá mluvit. Den byl opravdu náročný. Dopoledne si sám procházím městečko Grado. Přístav, historické centrum a pláže s hotely. Všichni už spěcháme do Chorvatska na oblázkové pláže. První koupání dnes máme až na ostrově Krk těsně po poledni. Měníme místa Omišalj, Glavotok a na závěr jedeme do letoviska Krk. Procházíme žijící večerní městečko a jedeme do kempu v Omišelji. Dnešní párty  začíná v 23 hod a hrdinně se bavíme až do 3 ránní. Dopoledne odjíždíme a koupeme se na pláži v Njivici. Asi nejpříjemnější stinná pláž a tak tu trávíme podstatnou část dne. V odpoledních hodinách opouštíme Krk a v zátoce Barnak trávíme poslední dvě hodinky u moře. Jsou tu strážní věže. Na skok do vody ze 12-ti metrů jsme nenasbírali odvahu. Asi v 19 hodin začíná naše cesta zpět. Průjezd Slovinskem s průměrem 45 km/h je téměř děsivý. Navíc už svítí hladové oko a 4 benzinky značky Petrol byly na noc uzavřené. No naštěstí potom jsem uviděl v dáli světýlko a můžem jet dál. V 1ráno Maribor. Byl to celkem zážitek poznat snad všechny dědiny ve Slovinsku. Město jen v krátkosti procházíme. Upřímně, čekal jsem víc, než židovskou synagogu a most přes řeku Drávu. Odtud jede Martin a téměř se přiblížil Vídni. Jedeme ještě obdivovat jezero Neusidlerské. Na koupání tu počasí ovšem není. Jsou tu ulice, kde zezadu si majitelé přijíždějí loděmi z jezera. Dost Luxusní. V 11 hodin poslední sváteční den už jsme doma. Najeto 2000 km(114 litrů) a celková cena za posádku je 7300 Kč, takže čtyřdenní dovolená za 18 stovek je si myslím podařená. Takže Díky Mistře Jane a Cyrile s Metodějem. My příště opět něco vymyslíme.