MALÁ FATRA

26.-28. září 2009:  Mirek + Pavla, Milan + Míša

Konečně po 22 letech se dostávám zpět na Malou Fatru. Už jen lehce pamatuji na Diery, Rozsutec, Kriváň a Štefanovou s paní Černou, Andulkou a Júlií.

Kvůli práci vyjíždíme až v 11 hodin. Nabíráme Mílu a Míšu v Hradišti a zastavujeme v Trenčíně. Atmosféra je tu ohromující. Je nádherně, připadám si, že jedeme na jih k moři. Vše v harmonické pohodě, lidi sedí v pouličních hospůdkách a cukrárnách a užívají posledních letních dnů. Kolem synagogy a úžasné kašny s vodníkem stoupáme na hrad. Komplex vypadá skvěle. S vnitřním vybavením je to ovšem horší. Přesto mají jedno nej – nejhorší průvodkyni. Kolem 4 odjíždíme a v rychlosti děláme zříceninu Vršatec. Moc podařená věc. Auto nám stojí mezi skálami a mi během pěti minut jsme u hradebních zdí. Až v 19:20 přijíždíme do kempu a bohužel nám prodali chatku. Spíme tedy pod stanem, je chladno, ale naštěstí se neklepeme. Ráno vyrážíme v 8,10 ze Štefanové(625m.n.m.) na Vrchpožiar a Horními Dierami do Mezirozsutcového sedla. Pavla si dává pauzu a my jdeme na skalnatý Malý Rozutec 1343m.n.m.  Cesta po skalách s řetězy a hlavně ty výhledy nahoře jsou k nezaplacení. Dole svačina,12:30 stoupáme téměř 2 hodiny na Velký Rozsutec. Dobrej kopec. Vrchol opět úžasnej. Přímo dole pod námi je vidět Meziholie a tam asi za hoďku spadneme. Odtud po zelené do Štefanové. V kempu smažák a k tomu 3x výborný Primátor. Večer piknik v chatce. Luxus, máme postele (4x2dny=45E). Ráno 8:30 první lanovku z Vrátné do Snilovského Sedla. (750-1490m:h,d-9E). Vpravo jdeme na Velký Kriváň 1709m.n.m a vlevo na Chleb 1643m.n.m. Vidíme Stoh, Rozsutce, ale už ne Nízké a Vysoké Tatry jako včera. V poledne zastavujeme ještě v Terchové u Jánošíka, v Íčku a v kostele s Betlémem. Jídlo dávámě až v ČR v Zašové – Na Hliníku. V Hranicích na Moravě jdeme deset minut na Hranickou Propast. Díra podobná Macoše, výška nad hladinou - kolem 80 metrů skalní stěna a dole je vidět zelená voda. Ověřená hloubka 274 metrů, odborníci odhadují skutečnou hloubku propasti 700 metrů. Přes Šternberk jsme o půl osmé doma. Cena výletu je zhruba 2500 Kč pro nás oba.