DOLOMITY

28.- 31 .srpen 2009 : Mirek Škorpík, Martin Boháček, Roman Brzobohatý

Po 3 letech plánování konečně vyrážíme. Nejedeme na Brentu podle rady P. Rampla, ale volíme poprvé lehčí variantu s nocí v kempu u Cortiny ď Ampezzo. V 21hod vyjíždíme ze Šlapanic a 5:30 jsme na parkovišti Auronzo.

Po osmé vyrážíme na naši první feratu. Cesta přes sedlo Lavaredo nás přivádí k tunelu. Ferata začíná, vážeme lana a jdeme střídavě tunely a nenáročnou uvazovací cestu. V sedle jdeme vpravo kousek na Bodenknoten, abychom poznali více atraktivní cesty. Poté nahoru na Paternkofel 2744mnm. Dolů po lanech i tunelem na Rif de Locatelli. Chata je prostě úžasná. Červená střecha v nádherné krajině, je to jak namalovaný. Sportovní Toblinger zvládáme zhruba za hodinu. Takovej pahýl a nechce se ani věřit, že cesta, tedy sportovní ferata vede přes vrchol. Těch žebříků bylo, prostě pořád nahoru a je to takové sportovnější lezení. Od Locatelky zpět už normální cestou k autu, dolu na Misurinu, krátká zastávka v Cortině a večer už do kempu Olympia.

Ráno skořápkovou lanovkou na Cristallino 2918mnm. Vkládáme feratu vpravo a dostáváme se na Monte Cristallo 3154 mnm. Těžký terén nás nepřekvapuje. Zpět na Cristalo a vlevo vcházíme na takový choďák Via Ivano Dibona. Kromě úžasného mostíku a pár lan je cesta taková obyčejná. Neobyčejné jsou ovšem výhledy. Takový rozhled jsem pravděpodobně v životě neměl. Hřebenovka je úžasná, procházíme pár rozbitých staveb a potom suťoviskem dolů, dolů k lanovce a potom po sjezdovce dolů do 1680 mnm. Sestup 1500 metrů dolů je taky nezvyklí. Večer v kempu dáváme výbornou pizzu. Ráno jen krátký výšlap, takže od auta z parkoviště do údolí Fanes asi 40 minut, pohledy do kaňonu a 40 minut trvá krátká lehká feratka pod vodopádem. Něco úžasného. Bylo to krátký a hodně atraktivní. V 11 odjezd a 21 hod Brno.

člověku se ani nechce věřit, co jde stihnout za víkend.