Orlické Hory 2007

ORLICKÉ HORY

30.červen 2007 : Mirek Škorpík, Martin a Vít  Boháček, Roman Brzobohatý, Michal Celý

Konečně se opět daří těžký celodeňák na kolech, bohužel to opět  nejsou rozhledny Vysočiny. Tentokráte autem jedeme do Letohradu, kde chytneme cyklobus, který nás doveze na Šerlich.  Není vše ovšem tak jednoduché. Máme zpoždění a autobus doháníme na posledním možném místě a to v Rokytnici v Orlických horách. Bus nás dováží na Šerlich a odtud šlapeme po svých a to hodně do kopců. Zajíždíme kousek na Masarykovu chatu a  směrem na Velkou deštnou jedeme celou hřebenovku Orlických hor. Kluci jsou hned pryč, foceni se těžko dá dohnat a s Víťou většinou tvoříme druhou skupinu. Přes Malou a Velkou Deštnou projíždíme blízko kolem Zakleťáku  a bunkru Prusek. Ten navštěvujeme. Tyto informace nás celkem zajímají a je to velmi atraktivní. Celý den jsme v nadmořské výšce kolem 1000 metrů na  mořem. Přes Anenský vrch se dostáváme k dělostřelecké pevnostní tvrzi Hanička.  Ta  patřila do systému předválečného opevnění budovaného ve 30. tých letech minulého století proti tehdejšímu rozpínajícímu se Německu. Po prohlídce obrovských prostor pokračujeme po cyklostezce směrem na Zemskou Bránu. U Rampušáka v lesích dáváme skvělé jídlo na terase a poté přijíždíme ke kamennému mostu na Zemské bráně. Tady musíme kola i chvíli nést, abychom mohli kolem Divoké Orlice se dostat k nádrži Pastviny. Plán s návratem do Letohradu se ráno změnil a tak od nádrže stoupáme nemile vzdálenější cestou do Rokytnice v Orlických horách. Včera jsem sházel hromadu písku doma na stavbu a dnes je to vidět. Mám nějaké strhané břicho a tak závěr jedu velmi pomalu. Končím s Vítěm v restaurace v Kunvaldě a kluci ještě jedou asi 7 kilometrů k autu, kudy se budou stejnou cestou vracet. Musím, říct, že to bylo velmi strategické, protože začal ceres jako prase. Kluci byly rychlí a ještě to stihly. Zpět přijeli z deště. Prostě i toto vyšlo.  Po Orlických horách jsme našlapali 65 kilometrů a dost unavení jedem  zpět do Brna. Další báječný výlet je za námi a teď už musí                                                         ty rozhledny určitě vyjít. Dnešní den stál 500 Kč a našlapal jsem 85 kilometrů.