na Luční.JPG
Mumlavský vodopád.JPG
Kolínská bouda.JPG

KRKONOŠE

11.- 18.červenec 2007: Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Lucka Konečná, Roman Brzobohatý, Vít Boháček a Milan Mrvka

Boháčci kvůli nemoci Michalky nemohou letos jet s námi a proto letos volíme Krkonoše. Auta letos nemáme k dispozici, takže netradičně celá posádka vyráží vlakem do Vrchlabí. Ubytování přímo ve Vrchlabí za 150 Kč je výborné. Máme vše co potřebujeme, kuchyňka, dvě koupelny, prostě vše paráda. Jsme deset minut z od náměstí a tak hned první den navštěvujeme muzeum Kámen a život , tedy muzeum o přírodě nejen v Krkonoších. Hledáme vhodnou hospodu na celotýdenní návštěvu jídel. Dnešní tip na náměstí není nejlepší.

PANČAVSKÁ LOUKA: Ráno busem jedeme do Špindlerova Mlýna a sedačkovou lanovkou stoupáme na zamlžený Medvědín. Přes Šmídovu vyhlídku s nulovým výhledem přicházíme na Vrbatovu Boudu. Pančavskou loukou s pohledy na vodopády přicházíme k Prameni Labe a přes Martinovku a Medvědí scházíme dolů do Špindlerova mlýna. Večer navštěvujeme restauraci U Švejka ve Vrchlabí, kde zakládáme celotýdenní stanový tábor. Dnešní den našlapáno zhruba 22 kilometrů.

SNĚŽKA:   V pondělí jsme ještě čerství a tak je na plánu ta hlavní dlouhá túra. Ze Špindlerovky stoupáme na východ po hřebeni bývalé cesty českopolského přátelství na Sloneczik , neboli Polední kámen. Na polské straně vidíme krásná jezera a z českých bud chvilkově stoupáme na Sněžku. Dolů už se jde lépe a další zastávku máme na Luční boudě. Údolí Bílého Labe je stále moc pěkné. V odpoledních hodinách opět přicházíme do Špindlerova Mlýna a frčíme do Vrchlabí ke Švejkovi.  Dnes našlapáno zhruba 27 kilometrů.

ČERNÁ HORA:  Odpočinkový den začíná delší cestou busem do Janských Lázní. P cestě vidíme jediné funkční vozíky na dopravu uhlí v ČR. V Lázních si nenecháme ujít náměstíčko s kolonádou a ten zákusek se sem dnes prostě hodí. Černohorským expresem vyjíždíme na  Černou horu, navštěvujeme rozhlednu v posledním starým sloupu a přes rašeliniště, Václavák a Kolínskou boudu se dostáváme do Pece pod Sněžkou. Dnes našlapáno 12 kilometrů.

HARACHOV: Ještě je důležitá jedna tůra a tu necháme na čtvrtek. Dnes dvouhodinová projížďka cyklobusem do Harachova. Po liščí stezce jdeme k Mumlavskému vodopádu a procházíme celý areál skokanských můstků. O důlní muzeum nemáme zájem a tak zbytek času věnujeme městečku a dáváme pivo a jídlo v penzionu Pavla Ploce. – 6 km

VYSOKÉ KOLO: Dnes po busu jedem luxusně taxíkem na Špindlerovku. Tentokráte jdeme na západ přes Mužské a Dívčí kameny na Vysoké kolo na Sněžné jámy. Přes Violík a Tvarožník na Voseckou boudu, kde opět dáváme drahé pivo.  Zpáteční cestu volíme mohutným Labským dolem, který ústí opět na Dívčích lávkách nad Špindlerovým                                                                                 Mlýnem. Dnešní den 23 kilometrů .

VRCHLABÍ: Další túra může bít, ale moc o ni nestojíme. Dnes trávíme pouze ve Vrchlabí. Prostě jen obchody, hrobka , hrajeme kulečník a procházíme se v zámeckém parku. Slavnostní zakončení opět necháváme na Švejka. V sobotu vlakem odjíždíme do Brna. Celková cena 7800 Kč/2 osoby.