Nové Město n.Metují.jpg
Jiráskova rozhledna.jpg

NÁCHODSKO

26.- 27.srpna 2006 : Mirek Škorpík a Lukáš Klement

Dva dny nám stačí na to, abychom zapomněli na všechny radosti a starosti domova a prostě jen tak vypnuli. Rychlík nás před desátou vysazuje v Jaroměři a to dnes ještě stihneme věcí! Po soutoku Úpy a Metuje a projetí pevnosti a vlastně samostatného městečka se přes pár dědin dostáváme do České skalice. Jdeme do školy Boženy Němcové. Až v odpoledne se dostáváme do Ratibořického údolí. Od zámku kolem Loveckého zámečku k soše. Tam už dáváme první klobásku a pívo. Projíždíme Bělidlo a Viktorčin splav. Po chvíli radost končí. Lukin a jeho každoroční problémy s kolem jsou opět tady. Hold i osa zadního kola má svoji životnost a ta Lukinovi právě skončila. Letos se tedy svezl odhadem 25kilometrů a je finíto. Odteď má Lukáš koloběžku, ale to okouzlující je, že prostě bojuje dál. Altán Rýzmburk je v kopcích a tak roviny nějak odšlapává a z kope pomalu jede. Takto se dostáváme kolem vojenského hřbitova na zámek v Náchodě. Způsob, jakým jedeme se diví i medvědi. Dole ve městě zkoušíme sehnat novou osku, ale beznadějně. I tak dobrou náladu nám vylepšuje skvělý motorest u polských hranic a večer ještě pešo drhneme louku k pevnosti Březinka. Asi 2 kilometry za ní na louce, kde je asi 5 chalup přespáváme.  Ráno to máme snad jen kilometr na Dobrošov, odtud k Jiráskové rozhledně a potom dolů rovnou do Pekla. Údolím Metuje v poklidu přijíždíme na náměstí Nového města nad Metují a já se konečně dostáváme do malebných zahrad zámecké zahrady. Tip, že kolem dvanácté pojede vlak směrem na Týniště je pravdivý a tak na vteřiny stíháme vlak 11:43. Až na povel průvodčího bez lístků nastupujeme a  asi za 150 Kč jedeme osobákama i s koly domů. Ve Svitavách máme slabou hodinku a tak rychle do města na pivko a zpět. Doma jsme kolem 5 hodiny. Celkem najeto 79 kilometrů a to znamená jednu věc. Lukáš je prostě hrdina. Je borec a hotovo. Každý jiný by totiž řekl, že to nejde a zkazil by výlet. Tento výlet byl opět vydařený, prostě dvoudenní paráda za 800 Kč.