PRAHA

4.září 2005 : Mirek a Pavla

Ty léta jsou „děsný“. Akcí je moc a tak jediná možnost navštívit s Pavlou slíbenou Prahu je první neděle v září. Služba sone za 400 Kč je fantastická, takže vlak 6-9 hod a zpět 18-22 je vynikající. Podle táty vše nemožné stihnout, ale já mám jiný názor. Z hlavního nádraží se chci dostat nejkratší cestou na Pražský hrad – pod Prašnou Bránou a kolem Besedního domu, ulicí Celetnou na Staroměstské náměstí, ke Klementinu a na Karlův most. V plánu máme navštívit muzeum voskových figurín a to se daří. Studentská vstupenka za 80 Kč na obě muzea se mi zdá výborná. Muzeum není přemrštěné a moc jsem spokojen. Tady jsou postavy dějin českého národa i světa. (Tycho de Brahe, Golem, Komenský, Magistr Kelly, Karel IV, Žižka i Švejk).  Přes Malostranské náměstí stoupáme po Zámeckých schodech a domu U dvou Slunců na Hradčany. Obcházíme komplex chrám Svatého Víta ke Zlaté uličce a potom jdeme na Loretu. Čekáme na zvonkohru a kolem Strahovského kláštera se dostáváme na Petřín. Poprvé v životě je pro mě otevřená rozhledna a navštěvujeme společně i zrcadlové bludiště. Čas je vynikající a dole pod Petřínem se zastavujeme u Přemysla Otakara na oběd. Moc chválím. Jsme v centru a našli jsme příjemnou restauraci pohodové úrovně s dobrým jídlem a hlavně za normální peníze. Obsluha-Paroubek. Přes most Legií jsme u Národního Divadla, Betlemské kaple a navštěvujeme druhé muzeum voskovích figurýn, nyní už s legendami nám všem dobře známým – Masaryk, Havel, Klaus, Lenin, Putin, Hitler, Got, Jágr, Diana, Merkury,  Menšík a spousty dalších. Přes Václavák vycházíme nahoru k Národnímu muzeu. Vlak nám jede za hodinu. Dáváme hambáča a před šestou nasedáme do vlaku. Plán naplněn snad na sto padesát procent. Projít celou Prahu a přidat 4 vstupy s jídlem určitě nebylo jednoduché, ale zvládli jsme to skvěle. Tak Praho zase někdy na viděnou.