ČESKÝ RÁJ

11.- 18.června 2005 : Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Martin a  Míša,Roman Brzobohatý Lenka a Patrik, Milan Mrvka a Petra Brzáková.

Nezvyklý červnový termín je určen pro Boháčky, dříve než se narodí druhé mimčo. Vše je ovšem jinak. Mimina budou dvě a navíc kluci mají přijímačky na vysoké školy. Snad proto z deseti lidí zůstávají jen čtyři. Sestavu ovšem doplňujeme o fantastické přírůstky.

PRACHOVSKÉ SKÁLY:Vlak ze Šternberka má zpoždění. Obě auta se setkávají až ve Všestarech a to máme už i Petru. U Jabůrka dáváme jídlo. Dlouhá doba a navíc paní učitelka se houpe. Poté Prachovské skály. Z Prachova na Hakenovu, Rumcajsovu, Hlaholskou a Šlikovu vyhlídku, poté vyhlídku Č.Ráje, Míru a  středem se vracíme do Císařské chodby a zpět do Prachova Pět kilometrů dnes stačilo a na náš statek přijíždíme těsně před šestou hodinou. Ubytování je moc pěkny, čistý ale takový pohodově vesnický. Dvůr, ohniště, vše dostačující, jenom ve vrchním patře nemáme dveře.

HRUBOSKALSKO: Ráno z Lázní po Angrově cestě kolem pramenů, procházíme oblastí Kapelníku a  Majáku. Nacházím ve skalách Blatník, odkud všechny dostávám na Trůn. Kolem Bažináče přicházíme k Valdštejnu.  Dáváme prohlídku a po centrále jdeme směr Hrubá skála./Patrik + Milan Kavčiny /. Přidáváme Kopicův statek s mnoha pískovcovými sochami, poté výhlídka u Lvíčka a na  Kapelu, Arboretum, Mariánská vyhlídka, Cintorín, Adamovo lože a stoupáme na Prachovnu. Odtud už vidím schody, které chci vylézt nahoru. Chvilka na Hrubici a potom Myší dírou scházíme ke Svatému Prokopovi. S Martinem a Romanem vylézáme na Zub. Srdce buší, opravdu těžkej terén. Zvládli jsme to!U Lázní doháníme ostatní,

loučíme se s Petrou.Večer trávíme v našem druhém domově-motel Even  /Patrik+ Milan+ Roman- odvoz Petry + Kozlov /. Dnes všichni 14 km

KOZÁKOVSKO:V pondělí jdeme Betlémské a Klokočské skály. I pro mě jsou tato místa nová. Poprvé jsme v Českém ráji autem a tak se dají dělat lehce velmi zajímavé věci. Z Klokočí stoupáme na skaliska Klokočským průchodem. Nejdříve jdeme po žluté vlevo na zříceninu hradu Rotštejn. Je tu skupinka nadšenců opravitelů a ti nám dokonce zpívají příběh o neblahé historii hradu. Druhá část Klokočských skal nás po žluté zavádí na jeskyni Postojnu Ameriku. Díky Patrikovi vidíme daleko lépe vnitřek jeskyně. Na závěr výletu jdeme po masívu Betlémských skal až na Zdenčinu vyhlídku. Autem poté zajíždíme na  známý Kozákov. Dnes 10 kilometrů a závěr. No tipněte – motel Even.

MALOSKALSKO:V úterý opět zaručená kvalita v podobě Maloskalska. Z Besedice přes vyhlídky a  Kalich. Vyhlídka na Suché skály a Patrik dává Zbirohy. Řidiči auta dolů a po pivku stoupáme na Pantheon. Pěšky na Frýdštejn, řidiči autem. Hrad zavřen, ale Roman vlajku dobyl. Po cestě zpět Hrubý Rohovec, dnes 5 – 8 kilometrů.

TROSKY:Odpočinek musí být a Český ráj bez Trosek, to prostě nejde dohromady, takže Trosky dopoledne, poté hrad Pařez u Mladějova, Jičín náměstí, věž a Ševcovna a při zpáteční cestě pozůstatky hradu na Bradě a válečné muzeum v Újezdě. Dnes 2 – 4 kilometrů

PŘÍHRAZY:Ve čtvrtek ráno zřícenina Zásadka, autem jedeme na Mužský a parkujeme na Krásné vyhlídce. Studeným průchodem se dostáváme na Drábské světničky. Odbíháme na Klamornou a Píčův statek. Ridiči pro auta a skupina jde dolů do Dnebohu. Prohlídka Valečova a procházíme se v prostorách hradu Kost i s údolím Plakánek. Na závěr spadlá Semtínská lípa a opět Even. Dnes 4 – 8 kilometrů

SYCHROV: Parádně to  funguje. Počasí úchvatný a poslední den je vlastně takový nadplán. Jedeme na zámek Sychrov. Patrik s Milanem jedou na zříceniny do Albrechtic a Vlastibořic. Zámek  Sychrov je úžasný. Na doporučení jdeme na exkurzi do Svijanského pivovaru. Pocity jsou takové smíšené. Prostě výroba piva nic okouzlujícího. Zbytek dne trávíme v Turnově v muzeu Českého ráje a večer jdeme na blízkou rozhlednu Dubecko. 2 – 8 kilometrů.

V sobotu dopoledne opouštíme naše ubytování a cestu si zpříjemňujeme zastávkami na Chlumu u Hradce Králové-rozhledna, muzeum, památníky, krypta, a v Holicích v muzeum Dr.Emila Holuba