Brusell- Grand Place.jpg
kaňon Ourthe.jpg
Ludvík IV.jpg

HOLANDSKO

5.- 15.července 2001: Mirek Škorpík, Martin Boháček, Hanka Švihálková, Jiří Antonín

Letošní velká dovolená je spojená s Mistrovstvím Evropy v dánském Marsletu. Vyjíždíme 6.40 na Teplice a v Drážďanech máme první zastávku. Obcházíme Drážďanský Zvinger, vedle freskový dům, divadlo, alboretum , nábřeží, kostely a po necelých dvou hodinách se vracíme k autu.  Navečer se procházíme po Berlíně. Vyhlídkové věže, přes řeku, Ratzskelle, kašna. Procházíme hlavní třídu až k Brandemburské bráně, Ulice Pod Lipami a kolem paláce republiky a Berlínského domu jdeme opět ke kašně a radnici. Nocleh na parkovišti u auta. Ráno Hamburk-hlavní třída s kostely a radnicí, kde náš okruh lámeme doprava a  kolem přístavu  a toho jezera uprostřed města se po nábřeží vracíme k nádraží. V šest hodin stojíme již podruhé v životě na nejvyšším vrcholu Dánska s názvem Ejer Bavnehoj. Je vysoký 171 mnm + ještě jeho rozhledna, která vypadá jako stůl a nohama se chodí na plošinu nahoře. V Marsletu využíváme trochu volného času a jedeme se koupat k moři. V sobotu ve finále poráží Tomáš Vančura Boba Ferugu. Jirka vyhrává třetí místo.Večer piknik, za 7 DM, fotbal. S Hasilovýma sedíme až do rána. Bez spánku zvládám družstva- 9:0DAN, 6:2SWE-(Kučera, Vančura) a v 17:30 jedeme směr Holandsko - dáváme ještě 600 kilometrů. Ráno 12 hod Narden - velmi starobylé městečko a má ten známy holandský ráz. Procházíme jej a samozřejmě jdeme ke kostelu Komenského a do parčíku s jeho sochou . Procházíme i nádherně šíkmé a malé uličky Nardenu až k vodním valům , které obepínají město. Na kopci vaříme špagety. V 15hod Amsterdam. Podél gracht k domu Annie Frankové, muzeum Maddame Tyssaud za 300 Kč(nejdříve hospoda,ulice a potom osobnosti z politiky,televize,filmu a hudby.Celkově 160 postav-2 unlimited, Freddie Mercury a další.) Procházíme třídu Rokin a kolem známého mostu Magere Burg jdeme podél Singelgrachtu až k Rijskému museu, které tvoří průchod ke kašnám na druhé straně budovy. U auta jsme 20:30, jedeme směrem na Edam.do kempu(130/os.) Ráno stavíme hned v Edamu , který je fakt typický na tuhle část Evropy. Malinký střed, drobné krámky- masna, potraviny, noviny a ovoce s zeleninou.(velké holandské sýry a dřeváky). Jdeme se podívat i do bočních uliček a přicházíme opět k vodě .Zrovna tam jeden pán pouští přes zvedací most jednu lodičku asi se třemi lidmi. Potom most opět zamkne a sedne na kolo se kterým jede asi 100 metrů a vrátí se opět k vodě, kde musí tu loď pustit opět přes další most. Ten už je menší, tak uvolní páky a zvedá je pouze rukama. Tak pouští loď celkem asi přes pět mostů a my máme další skvělý zážitek. V jedenáct opouštíme Edam a jedeme typickou holandskou krajinou, kde jsou zelená pole rozdělená malými kanálky a občas je vidět někde nějaký statek. Projíždíme centrální silnicí, kde máme po obou stranách asi pět větrných mlýnů. Ve dvanáct hodin jsme v Alkmaru, který je snad nejznámější místo na konání slavností. 13:30Zantvortu- bývalý okruh F1-jsme v boxech a nad startovní čárou. V  Haagu navštěvujeme Madurodam - malé Holandsko 1:25, pláž Scheveningenu, těžce hledáme kemp(190 Kč i s nádherným řeckým bazénem.) V 11 hod See life centrum,na pláži obrovský vítr. Ve14 hod Rotterdam- což je největší přístav na světě. Jedeme kolem známé věže Euromast a zastavujeme až za lanovým mostem. Zavírají se závory pro pěší, auta i tramvaje a začne se zvedat ten velký kolos proti nám. Loď propluje, most se vrací do původní polohy a vše opět normálně funguje. Celý proces trval asi jen pět minut. Městečko Bredda – pouliční zahrádky – moc pěkný. Přejíždíme do Belgie do Antwerp. Mají celkem pověst pěkného města a je to  pravda. Krásné uličky zdobí centrum, katedrály p.Marie, kolem Rubensovýho domu, míjíme starý královský palác, přes náměstí s kašnou, pěkná radnice, hrad Steen. Noc před Bruselem na hřišti. Bruselem nás provádí Jirka- úžasné Atomium, kolem zahrad královského paláce, náměstí Grand Placeje nádherný, barevný, jen celkem malý stejně jako Manekken Piss, královský palác, palác národů, parlament, nádherný kostel St.Michael, přes trhy se vracíme směrem k autu, Anderlecht Brussel. Odpoledne Waterloo-místo poslední bitvy Napoleona Bonaparte.(225 schodů). Navečer lázeňské město Spa a v 21hod nocujeme. Prší a tak spíme v autě. Ráno Bootrance 694mnm a La Baraque Micheil, pak Malmédy, trať Spa-Frankochamps a hodinová procházka v kaňonu Ourthe. V Bastogne navštěvujeme obrovský monument,(jména pluků, kanóny).  Přes Lucembursko- procházka ke Kozlí skále, kostelu St.Michael ,kolem kasemat a historického středu města, krávy, dálniční Schumanův most a paláce.Noc na parkovišti-prší.Dopoledne  Hohenschangau a Neuschwanstein, vodopád Lachfall. Odpoledne Garmish-Partnkirchen. U zubačky, hala na lední hokej a skokanský můstky,nahoru. Navečer  Mnichov - Mariánské náměstí Euro Gay Party a je tady plno, radnice Olympijský stadión. Noc parking -dopoledne Passau -soutok řek Dunaj,Ill,Ilz,městský hrad .Ve12 odjezd přes Šumavu v20h.Brno. Najeto 4150 Km, cena5500Kč,ben9100,  jídlo3300, vstupy3900, ubytování3600, pojištění1000.