RUMUNSKO

Rumun1 (1706).jpg
28.červen-7.červenec 2014: Mirek a Pavla Škorpíkovi CK Poznání

Již poosmé jedu na hlavní dovolenou s CK Poznání, ovšem poprvé je to do hotelu s polopenzí. Opět jsme zůstali věrni poznávacímu trendu a protože Rumunsko není zas tak daleko, nejsme ošizeni o dny přejezdu. Hned v neděli toho prožíváme spousty. Začínáme na „Veselém hřbitově“ v Sapintě. Trochu netradičním způsobem byl vybudován tento komplex, přesto vkusně vzpomíná na náplň života zde odpočívajících. Právě proto, že je neděle prožíváme tady v Jižní Bukovině tradiční pravoslavný den. Všichni v krojích navštěvují kostely a my v centru dění si prohlížíme staré dřevěné kostely ve vesnici Ieud. Dnešní přechod do Rumunska proběhl výborně a tak bonusově zařazujeme klášterní komplex Barsana. V podvečer přijíždíme do Rodny. Ještě jedeme lanovkou do sedla a kolem vodopádů jdeme údolím zpět do hotelu. Trend v 8 hodin snídaně i večeře vyhovuje skvěle. Kostely jsme proměnily za kláštery. Klášter Voronet přezdívaný sixtinská kaple východu, klášter Humor a pak také hodně zážitkový moldavský klášter ve městečku Neamt. Navečer přijíždíme do horského střediska Durau. Hotel je s obsluhou oproti prvnímu o 40 let zpět. Ráno celodenní túra v pohoří Národního parku Ceahlau. Samozřejmě i za horšího počasí stoupáme přes Cabanu Fintinale 1100metrů na vrchol Toacy 1904mnm. Přes Cabanu scházíme kolem vodopádů Duratoidea do hotelu. Večírek s lidmi ze stanu. Dopoledne pátého dne procházíme úzkou Bikazskou soutěsku sevřenou 300metrů vysokými skalami. Odpoledne relax u jezera Lacu Rosu, bereme loďku a na jezeře a zkoumáme vynořené kmeny. Večer přijíždíme do Lázeňského městečka Sovata. Ráno skvělé solné doly v Praidu s místním autobusem, odpolední luxusní koupel v bahně v solném krasu u říčky Corund a tím, že nás na to bylo víc, tak jsme prožili jedinečný zážitek. Večerní čistou koupel v heliotermálním jezírku Lacu Ursu v Sovátě většina lidí kvůli dešti odmítly, ale my s Martinou určitě ne. I toto byl luxusní zážitek a 6. den v Rumunsku byl skvostně atraktivní na zážitky. Další den navštěvujeme město Sighisoara. Rodiště Vladana Tepese, pěkné Rumunské městečko se spoustou památek – původní školou a dřevěnému mostku k ní, hodinová věž. Po cestě dál navštěvujeme opevněný kostelík v městečku Saschiz a v podvečer trávime v druhém největším městě – Brašově. Užíváme si pohodu místního náměstí i restaurací. Večer přijíždíme do perly Karpat – Sinaia.
Ráno nás lanovka z Busteni dostává do luxusní společnosti pohoří Bucegi do výše 2200mnm na Babelle, kde trávíme celý den. Okruh přes úžasný kříž ještě prodlužuji na túru na vrchol Omul 2505mnm, kde společně slavíme dosažení cíle. Lanovkou sjíždíme brzy a tak pívo v nachlazené sklenici do nás jen sviští. Večer důvěrně známe rautové stoly v hotelu a všichni jíme sto druhů všeho k prasknutí. Večírek v typické v hospodě a ráno pěšky navštěvujeme Sinaiský klášter, zámek Peles, Pelisor a po hodině jízdy procházíme údajný Drákulovův hradu BRAN. Zde vše končí a my desátý den ráno dorážíme do Brna. Cena za 2osoby : 23500 + 5300+1000 Kč = 30000Kč