Drážďany

Viléminina stěna.JPG
3.- 5.říjen 2014: Táta, Mirek a Patrik

Tát od nás k narozeninám dostává nevšední dárek a to fotku s nápisem Pánská jízda na 3 dny. Je nabalen a ráno zatím netuší kam jedeme. Uprostřed dálnice na Prahu tipuje cílovou destinaci Berounku, ale samá voda a o ní to hlavně bude, což zatím netuší. Celé putování startujeme u Obřích hlav v Želízech, ale první zastávka je na Pánké skále. Tady je táta poprvé a během snězení vepřovky se počasí značně umoudřilo. V pravé poledne vycházíme na 6-ti kilometrový okruh z Jetřichovic. Po zelené jsem opět nikdy nešli a přicházíme na Pohovku. Poté první ze tří ostrohů – Rudolfův kámen, potom Vilemínina stěna a závěrem Mariánská vyhlídka. Táta čeká dole a musím ho pochválit za opatrnost při chůzi v těžkém terénu. Pozdní oběd dáváme v Srbské Kamenici a jako bonus přidáváme Belvedér a Kvádrberk. Bydlíme v penzionu 68 asi 3 kiometry od přístavu v Děčíně. Mlžné ráno zkoumáme ferratu na Pastýřskou stěnu a seznamujeme se s Karlem Bělinou. Je čas pokračovat. Frontu lidí u vody jedeme jakoby prozkoumat a když jsme tu, zkoušíme tedy se svést do Hřenska. Stojíme, stojíme a táta mi říka. „Miro, to je nějaká uzavřená společnost, oni mají nějaký papíry. Moje odpověď jednoduše zní: „My máme taky nějaký papíry“. A mlčky stojíme dál. Pro ně je atmosféra dost tajemná a to tak, že ani nefotím. Pomalu postupujeme k lodi a vítají nás celý personál. Dvě lodě v 9 ráno (asi 200lidí) odplouvají na celodenní plavbu do Drážďan a zpět. Po hodině v Hřensku už je velmi pěkně. Kaňon Labe je úžasný a cestu trávíme na palubě obsluhováni jídlem a pitím. Bad Schandau, Konigstein, Kuroth Ratehen, Bastei, Stadt Žehlen, Pirna, zámky kolem Labe s pompézním Pilnitzem a hlavně život na Labi a kolem něj. Kolesové parníky, lidi na malých lodích, raftech, kánoích, cyklisti na cestách a rejdaři v sedlech. Po čtyřech hodinách se třemi pivy a řízkem přijíždíme do centra Drážďan. Necelé dvě hodiny ve městě bohatě stačily na skvělé provedení centrem s Mrainkirchem a Zwingerem. Zpáteční cesta trvá 7 hodin. Je stále na co koukat, máme opět píva, je ochutnávka vín, guláš i raut. Příjezd v deset večer dle programu a opět 3 minuty přejíždíme na ubytování. Mlžné ráno míříme rovnou do Hřenska. Kupodivu opět přejíždíme hranice. Vyhlídka Brand dík zákazu vjezdu nevychází. Začínáme tedy na slavném skalním mostě Basteji. Cíl po rovině dosahujeme za 5 minut a tak zvládáme prolézt všechny vyhlídky i zříceninu Neurathen. Projíždíme velký kus Německa, Bad Schandau, Konigstein a míříme do pro mě nového skalního města na Bieltalu.Za deset minut jsme na vyhlídkovém Belvedéru a s Patrikem děláme malé kolečko pod Herkulovy Sloupy.
Poslední zastávka celého víkendu je v Tiských stěnách. První jídlo a potom obcházíme oba okruhy. Před šestou jedeme zpět a po deváté večer nás vítá domov. Cena celé akce je 8600Kč, přesto radost, kterou jsme vytvořili tátovi je myslím nevyčíslitelná…….