28.září-1.října 2017 Mirek, Pavla, Dalík a máma (polopenze375Kč,-Churáňov, celkem 5000Kč)

Po patnácti letech se mi konečně daří zavítat na Šumavu, bereme s sebou mámu a celý prodloužený víkend nám vychází skvěle. Po cestě tam navštěvujeme archeopark v Netolicích, zámek v Kratochvíli, rodný dům mistra Jana Husa v Husinci a ještě hrad ve Vimperku. V blízkosti ubytování navštěvujeme horskou ves Javorník, se skvělou sochou Karla Klostermana. Odtud pěšky stoupáme na největší dnešní turistiku, kolem rotundy na rozhlednu Javorník. Před příjezdem na ubytování zvládáme i skokanksý můstek na Zadově. S ubytováním, jsme spokojeni, snídaně máme přímo na místě a na večeři chodíme do spodní chalupy.
Druhý den si přejeme zdolat Grosser Arber. Přes Železnou Rudu vjíždíme do Německa. Holky posílám lanovkou nahoru a já za 30min zvládám výškový rozdíl 400 metrů. Vrchní část – trojvrcholu Velkého Javoru zvládáme společně. Je to moc pěkný kout krajiny s dobrým výhledem. Den nám nekončí, zvládáme i Velké Javorské jezero, hambáč v Železné Rudě, umrlčí prkna u Svaté Barbory, originální prkna u dědiny Keply. V Prášilech navštěvujeme cukrárnu a hlavně oboru s bizony. Závěrem dne ještě zvládáme Vlčí výběh v blízkosti Srní. Vše nám vychází a jsme dobře úspěšní. Třetí den začínáme na Jezerní slati, Sochy Rankla na Horské Kvildě a Skotský skot. Poledne patří výběhu jelenů a pekárně na Kvildě. Hlavní stání máme na Modravě. Kolem Roklanského potoku stoupáme na Tříjezerní slať 3,5 km. Po cestě zpět zastávka na Rechlých a Antýglu. Odjezdový den začíná v Borové Ladě. Soví voliéry jsou skvělé, na Soumarském mostě se jdeme projít po obnoveném rašeliništi. Po cestě navštěvujeme památník letce Havlata a menhiry ve Volyni. Závěrečná zastávku tvoříme v Českém Krumlově. Šumava je opravdu krásna a moc jsem se těšil na setkání s živou zvěří v přírodě a to se mi velmi povedlo….