2.-6.července 2016: Mirek Škorpík, Martin Boháček, Vilda Harák

Osm let mi trvalo splnění tohoto snu. Pointa byla projít Brentu, přespat na chatách, zažít něco výjimečného a samozřejmě se vrátit v pořádku zpět domů. Po nočním přejezdu jsme ráno u Lago di garda. Místo odpočinkového dne zvládáme ferratu Amicizia na vrchol Cima Sat 1276mnm. Sedmihodinovka kolmo nahoru je zážitková, deštivá a žebříková. Večer vodopády Cascada Varone, koupáni v Gardě a ještě finále fotbalu s peckama na závěr – javol! Ráno přejíždíme do Madonny, parkujeme Doblo v podzemí a s výbavou se vyvážíme na Passo Grosste. Stezkou Sentiero Bennini se dostáváme na chatu Riffugio Pedrotti. No zas tak rychle to nejde, Vilda je pomalý, nešlape mu to a od sedla cima Falkner 2950mnm už jsme ve sněhu a vlastně bez cesty. Navíc místní průvodce tvrdí, že Bocette Alte – hlavní hřeb tohoto výjezdu je kvůli množství sněhu uzavřena. Upřímně bychom ji stejně dnes nedali! Chata Tuckett je dnešní koncovka a k ní scházíme po ledovci Vedretta Tuckett. Objednávám ubytko a ruším rezervaci na Alimontě. Ráno kape, ale vyrážíme přes ferratu Sosat k Riffugio Allimonta 2580mnm. Opět ruším nocleh a před polednem pokračujeme. Chyba v mapě nás s Martinem přivádí na opačný směr. To ještě nevíme, že trénujeme na zítřek. Z cesty po sněhové střeše jsem trochu otřesen. Tudy už nikdy! Pletu se, za 15 minut se vracím a zítra tudy ještě jdu nahoru. Ze sedla Bocca Degli Armi s ledovcem Vedretta Stuflini začínáme Boccette Centrali. Prostě neuvěřitelné skalní římsy. Není vidět až dolů. ale ono je to možná lepší. Tři hodiny trvá neuvěřitelná paráda. Vilda dnes fakt frčí a doháníme ho až na naší koncové chatě Pedrotti 2491mnm. Pivko musí být, užíváme si nádherných hor, únavou usínáme a v 6 ráno řešíme situaci. Vilda musí dolů. Já s Martinem