26.-28.červenec 2013 : Mirek Škorpík a Lukáš Klement

Je to tu. Opět po roce vyrážíme. Čas ve vlaku znovu nepříjemný a až v odpoledních hodinách vystupujeme v Horažďovicích. Kolem rybníků přijíždíme pěknou krajinou do Chanovic. Prohlížíme si zámek, skanzen a pokračujeme na známí Kadovský Viklan. Opět se těším na zámek Blatnou a to do obory plné daňků. Očekávání dovršeno a navečer musíme ještě tvrdě šlapat do Strakonic, kterými jsme dnes vlakem projížděli. Chci vidět betonové Stonehenge a sochu Moai. Tady už máme slíbené pivko Dudáka a navečer se přibližujeme k Hošticím. Ty dle plánu zvládáme až ráno a já jsem příjemně překvapen. JZD je levně dobře vytvořené a náměstíčko se zámkem a škodovkou je tak, jak má být. Na hřbitově uctíváme vzpomínku Michala Tučného. Pokračujeme na Písek, takže jedeme kolem rybníků a Žižkovy gigantické sochy u Sudoměře, projíždíme Švejkovu Putimí a odpoledne se věnujeme krásnému městu Písku. Nábřeží je plné soch a patvarová rozhlednička je taky zajímavá. Přes Písecké hory nabíráme směr na východ. Po dvaceti kilometrech v lesích sjíždíme do Albrechtic na malovaný hřbitov, z dálky vidíme Temelín a jdeme na vyhlídku soutoku Vltavy a Lužnice. Dnes je fakt pařák.V Týně nad Vltavou je fesťák a tak jsme tu téměř do noci. Poodjíždíme jen kousek. Třetí den se blížíme k cílenému Veselí nad Lužnicí. Projíždíme vesničky se selskou barokní architekturou – Komárov, Zálší. V Mažicích sledujeme parkury a poslední atrakcí jsou nádherná Borkovická blata. Nemůžeme se dlouho kochat, protože je tu spousta hovad. Máme čas, takže kupujeme lístky do Brna, jdeme se vykoupat do místní Pískovny a na závěr sledujeme Formuli v doporučené restauraci. Letos za 3 dny našlapáno a 209 Km a utrceno zhruba 1500 Kč. Stydět za kilometri i náplň prodlouženého víkendu se rozhodně nemusíme.