Adršpach2013 (1328).JPG
10.- 17.srpen 2013: Mirek a Pavla,Milan a Míša, 5xBoháčci, Petra a Šimon, Roman

Letos jsme zamluvili chatu v blízkosti vstupu do Teplických skal a poloha ubytování nemůže být lepší. Příjezdový den nabíráme M+M v České Třebové, v České Skalici Petru se Šimonem a společně už navštěvujeme muzeum ve Skalici - Barunčinu školu. Poté procházíme Ratibořické údolí – zámek, mlýn, Bělidlo a Viktorčin splav. Přijíždíme na obyčejnou, ale pro nás luxusní chalupu. Večer přijíždí Boháčci a my už opékáme. Neděle na rozchození zvládáme blízké výlety – ráno hrad Adršpach, společně horolezecký Křížový vrch a odpoledne Bishovstein – jídlo a zříceninu hradu Skály. Zpáteční desetiminutovka se natáhla na dvě hodiny. Je tu super skalní město, vytvořené nové žebříky a tvoří to potěchu dětem i dospělým. V pondělí jedeme do Náchoda, přejíždíme Polské hranice a zvládáme výbornou průlezku Bledné skály. Já se ještě vracím pro Romana, který přijíždí z Rumunska. Právě s ním pěšky přecházíme k Hejšovině. Hold moje auto nepojme 7 lidí a tak většina cest musí být luxusně vyřešena, abychom zvládli celé programy. Hejšovina je taky úžasná, zhruba dvě hodiny procházíme skalní město, tentokráte odjíždí všichni a já jsem se Šimonem do Dinoparku v Karlově. Den zakončujeme v motorestu u Pavla. Já jsem tu potřetí a všichni jsou nadšení, tak když je to daleko, nejsme tu naposledy.
V úterý jdeme to nejlepší, tedy kompletní okruh Teplickými skalami, s hradem Střemen, rozhlednou a hledám psohlavce. Příště určitě vlezu víš. Přecházíme kouzelnou a trochu už rozpadlou Vlčí roklí do Adršpachu. Tady už společně s Martinem plujeme lodičky na jezírku, dokončujeme okruh a v Dolním Adršpachu dáváme jídlo.
Ve středu mi situaci Petra trošku ulehčuje. Musí na otočku do Kolína a my tedy v pěti lidech jedeme za Broumov do Sovích hor. Mám objednané podzemí v Osovce. Všeobecně nic skvělého, ale jízda v neckách v jeskyni a následující chůze tmou jeskyním potokem po rozviklaných kládách je prostě pecka. Okruh dokončujeme v Broumově. Náměstí, jídlo a hlavně klášter. To taky stojí za to, vždyť pravá kopie Turínského plátna není vidět kdekoliv. Ve čtvrtek jsou na programu Broumovské stěny. Nad Slavným si plním dlouholeté přání. Nacházím skalní hřiby. Přes Sokolí hnízdo, Amfiteátr a Kovářskou rokli přicházíme na Hvězdu. Tam jídlo a s Martinem společně přejíždíme na Ostaš. My jako bonus super průlezku – Kočičí hrad a na Ostaš už procházíme společně s Martinem. Večer samozřejmě špekáčky atd.
Páteční program Náchodsko, tedy pevnost Dobrošov a Březinka. Na další není čas. Daří se nám vytvořit setkání s Nováky a po dlouhé době je pět vidět. Zbývá poslední večírek.
Sobotní program doplňuji náměstím v Novém městě nad Metují. No a to už je vše. Vlak odjíždí na Kolín, z Třebové do Šternberku a my s Romanem frčíme do Brna. Tečku dává luxusní jídlo ve Svitavách v restauraci U Golema.