MALÁ FATRA

Mirek, Vilda, Jirka, Roman – 3.březen 2012

Dnes zkoušíme trochu nezvyklí jednodeňák. V autě táhneme jakási železa a to znamená, že poprvé vyzkouším mačky. Nevíme, jaký přesně bude stav sněhu v Jánošíkových dierách, ale předpokládám, že bude na co koukat. Doba jízdy je zhruba 3 hodiny a pak už vyrážíme od hotelu kousek za Terchovou. Krajina je pokryta sněhem, ale do soutěsek je ve sněhu vyšlapaná cesta. Párkrát přes potok a brzy jsem u ledopádu, který padá v tom nejužším místě dolů. Při filmování se s Vildou urval kousek břehu. Po solidní koupeli pro něj výlet tady  končí. Raději se vrací nazpět. My jdeme Nové diery oklikou na Požiar a  začínáme stoupat atraktivním terénem přes namrzlé žebříky. Mačky v horní polovině byly dost podstatné a chůze v nich byla celkem jistá a bezpečná. Můj model zřejmě starší než Titanik neseděl ideálně na botě, ale stačilo to. Cesta nad soutěskami byla slušně řečeno nedoporučena, ale chtěli jsme zkusit pokračovat do Mezirozsudcového sedla. V tom závěrečném stoupání byly pouze jedny stopy a doteď přemýšlíme nad správností cesty.  Dostáváme se na planinu před sedlem. Některý krok nás drží a některý nás zastavuje o náš rozkrok. Majiteli tohoto  štěstí není do zpěvu a snaží se dostat opět v terénu o metr víš na hladinu sněhu. Ostatní ovšem se smějí co to jde. Prožil si to každý z nás nespočetkrát. U rozcestí potkáváme jedinou partičku, ale my rozhodně nevlastníme sněžnice jako oni. Pro jistotu nejkratší cestou zpět z této nebezpečné lokality, každopádně výhled na Velký i Malý rozutec je tady úchvatný. Přes tiesnavy stejnou cestou zpět a po zhruba šesti hodinách atraktivní krajiny i cesty se vracíme k autu. Vilda převlečen a usušen. Sice viděl nejhezčí ledopád, ale soutěsky neprošel, takže to brzy musíme zopakovat……….