BESKYDY

7.-9. duben 2012:  Mirek, Pavla,Vilda,Monika

První vícedenní ake letošního roku, hned pozastavila další naplánované akce před letní dovolenou.. Naštěstí moje trojnásobná zlomenina pravé nohy v oblasti kotníku přišla až na závěr. V pátek k nám přijela Monika a v sobotu v 6 začala naše cesta do Beskyd. Chtěl jsem vyjít na Lysou horu, i když  jsem věděl, že to nebude jednoduché, nechal jsem plány i s holkama stejné. Kolem desáté vycházíme od Bezruče přes Korýtko , hospodu u Veličku do sněhového prostředí, v kterém jdeme asi 3 kilometry na vrchol Lysé hory.(stále tam chodí spousta lidí opakovaně – vloni rekord 348x a ten člověk tuto horu pokořil už po 5130-té.). Nahoře dáváme polívku a po sjezdovce sestupujeme kolem Ivančiny k hotelu Petr Bezruč. Přidáváme focení vodopádu Satiny, kterým jsme se ráno nemohly věnovat. Na chalupu ve Lhotce u pana Ivánka přijíždíme dle domluvy v 6 hodin. Poté místní dobrá hospoda, kde Vilda s kamarádem vzpomíná na dávné časy se souborem. Druhý mnohem lehčí den vyjíždíme na Pustevny. Hřebenovka je rolbou upravená a tak dnes máme terén jednoduchý. Prostě Pustevny, socha Radegasta, Radhošt, socha Cyrila Metoděje, kostelík se zvonicí a návštěva hospůdky s polívkou, palačinkami a valašským penicilínem. Cesta zpět uběhla. A sněžení jsme ani moc nevnímali. Turistiku máme za sebou a holky oba dny zvládli perfektně. Přes Rožnov jedeme do Kopřivnice do muzea Tatry. Asi sto exponátu stojí za to vidět. V rychlosti krátká zastávka na Hukvaldech. Pointa sochy Lišky Bystroušky a my  s Vildou přes kopec s rozlehlou  zříceninou procházíme oboru.. Navštěvujeme skokanské můstky ve Frenštátě  pod Radhoštěm a ve Valašské rychtě s Pavlinými přáteli večeříme. Další bonus je v podobě setkání s mojí rodinou Ramplovou. Bydlíme vedle sebe asi 5 km a tak nemůžeme odmítnout krátkou návštěvu. Příjemné posezení s bezinkou nám pomůže pomyslně dostat se na další vrcholy tohoto kraje.a dát tipy na příští návštěvu míst tohoto kraje. Na chatě kolem osmé, dnes jen krátký večírek .Poslední den vyjíždíme autem na chatu pod Ondřejníkem . Konečně lepší počasí a nějaké ty výhledy. Kolem poledne jsme na Hostýně, kde taxíkem jedem na horu a ve dvě hodiny posíláme holky busem dolů. My ten kousek dojdeme. Se zlomenou nohou kousek zní jako kus a ujít kilometr bylo dost náročný. Vilda mě do Chvalčova dojel naproti a večer se mnou oblítal  i úrazovku v Brně. Pro většinu prodloužený víkend skončil no a já si ho prodloužím ještě asi o 3 měsíce