Novohradské h. 2011

NOHRADSKÉ HORY

26.- 28.srpen 2011 : Mirek Škorpík a Lukáš Klement.   – 181 Km ( 71km+ 57km + 53 km)

Po roční odmlce se nám opět daří vyrazit na vícedenní cyklo akci. Novohradské Hory mi připadnou jako správná volba a při prodloužení o den dokonce přidáváme něco z Jižních Čech.  V pátek 12hodin Č.Budějovice a kolem Vltavy jedeme na zámek Hluboká. Pár zážitků máme i kolem řeky a zámek Hluboká se právem řadí mezi skvosty české historie. Kolem Munického rybníku k zámku Ohrada. Pak nejdelší rybník Bezdrev a  Dehtář, přijíždíme do Holašovic. Náměstíčko úchvatné a více mě možná i zajímá české Stonehenge. Jsme po jídle s Budvárkem a letos jsem kamenné kruhy zvládl oba. Dnes splněno, ale musíme se přiblížit Novohradsku. Přes Boršov nad Vltavou na pivko do Kamenného Újezdu a hledáme nocleh. Odpoledních 60 kilometrů stačí. Neuvěřitelně teplý den střída nečekaně chladný a začíná  to už v noci. Širák úžasný, obloha poseta milióny hvězd. Ráno Trocnov, socha, rodiště, základy obydlí, středověké rybníky. Jaksi se nám vkládá ještě nadplán. Lukin padá na asfaltu. S ošetřením pomáhá hlavně paní na privátě. Silniční lišaj má Lukin na památku na lokti i koleně. Pro lepší ošetření po Bůškuvě Hamru se zastavujeme na poliklinice v Trhových Svinech. Kolem kostela nejsvětější trojice pokračujeme do Žumberka. Já navštěvuji vodní tvrz – jedinou vesnici s částečným opevněním. Ve tvrzi je úžasná sbírka malovaného nábytku. Pivo dávám taky, protože se jaksi dle předpovědi rozpršelo. Jakmile přestalo, vyrážíme směr Nové Hrady do Horní stropnice, ovšem déšť je tu znovu. Tady v úžasném hostinci dáváme bomba jídlo. Opět neprší, vjíždíme na kole do Terčiného údolí. Na Cuknštejně je svatba. Na hrázi spát nebudeme a tak rozbalujeme stan opět v dešti asi 200 metrů od Terčinýho vodopádu. Lukin těžce s odřeninami spí, ale musí si prostě zvyknout. Ráno jedenáctimetrový vodopád, Modrý zámeček, Lázničky a vstupní brána do Terčina údolí. Nové Hrady jsou velmi pěkně. Pečlivě se jim věnujeme – zámek, hrad, náměstí, kostel, hrobka Buquoyů. Začátek třetího dne je atraktivní, ale odjezd vlaku se blíží. Třicítka do Třeboně pěknou krajinou rybníků najeta velmi rychle. Navštěvujeme park se Schwarzenberskou hrobkou a po hrázi rybníka Svět míříme do města. Zrovna tu probíhají Třeboňské rybí slavnosti, takže o rušnost není nouze. Procházíme zámecký park, náměstí se stánky, věž. Cesta domů trvá opět dlouho(14-18h). Naše rozlučka proběhla netradičně Starobrnem s hermelínem na Masném růžku. Byl to náš desátý výjezd. Kromě toho pádu nebyl rozhodně k zahození, takže doufám, že vydržíme.181 km, zhruba 1500 Kč(600Kč vlak).