ČESKÝ RÁJ

aneb

Velká čtyřletá sázka o nic

1 : 1

PRAVDU MÁME OBA

8.-10.květen 2009Mirek, Pavla a táta ,        (555 km)

Táta: Podvanácté a patrně naposledy jsem navštívil Český Ráj.(98noc). Kemp u Bažantníka pod Čertovou rukavicí je i nadále patrně nejlepším kempem v celé ČR i přesto, že jsme za dvě noci pod stanem zaplatily 660 Kč.................................

Tento nádherný třídenní trek, jak na zážitky, tak i na počasí měl počátek o Vánocích 2008. Tehdy se táta a syn nedokázali shodnout na jedněch skalních schodech na Dračkách v Č.Ráji. Protože jsme letos společně zjistili, že jsou tam schody dvoje, jak na Malého, tak na Velkého Kapucína, tak to vlastně skončilo 1:1. Já ale teď musím napsat, že  syn Miroslav čte z map a průvodců mnohem lépe než já a že ty tři dny připravil pár-exelán.

PS: Miro, já tě vzal poprvé do Č. Ráje, když ti byly 3 roky a 4 měsíce a tys mě to oplatil 4 měsíce před mojí 65. Díky a díky i za to, žes se mnou vydržel chodit a do tvých 21 let.

Pátek : Z domu vyrážíme v 6 hodin, téměř 3 hodiny trávíme v Hořicích-Památník Samostatnosti, Smetanovy sady, přejíždíme do oblasti Č.Ráje, kde poprvé krátce stoupáme na krkolomný vrchol Veliš.Odtud poprvé ze sta výhledů vidíme Trosky, Zebín, Tábor, Kumburk, Kozákov, Ještěd, Vyskeř a zasněžené vrcholky Krkonoš. Projíždíme Jičín a zastavujeme na nových místech - Valdštejnská  Lodžie s 1000 lípovou alejí, rozhledna Čeřovka. Procházíme Borecké skály až ke skalnímu útvaru Želva. Na Rokytnický rybník a tátovu skálu nám stačí pouze hodinka a tak před pátou hodinou už sedíme v hotelu Even u Sedmihorek. Večerní minigolf, pár piv před spaním a noční skvělá bouřka ještě podtrhla výjimečný den.

Sobota : v 7:30 vyrážíme na naše kolečko- přes Mariáš, přející dub, krmítko, Anebo, k Blatníku, já vrchol Trůnu a pak klasika kolem bažináče na Valdštejn. Odbíhám na Hlavatici a přes vyhlídky Janovu, Na Lvíčka a Na Kapelu se dostáváme k myslivně u Arboreta, kde potkáváme Ramplovi a Havláskovi. Adamovo lože stále stejné a na Prachovně si dáváme naše utopence. Hrubou skálu opouštíme Myší dírou do Dračích skal, kde u sv.Prokopa okamžitě vidím tátovi schody - Malý Kapucín. Pokus 20 metru nad zemí raději neriskuji. Chybí mi asi 8 schodů na vrchol - fakt těžký!!! Odtud obkružujeme Dračí zub a já naši posádku přivádím k mým schodům - Velký Kapucín. Kolem Junáků pokračujeme zkratkou ke Kapelníkovi, přes průchod u Sfingy /podruhé Ramplovi/ na velké rozcestí, kolem Krokodýla a mezi skály Čertovi Rukavice se vracíme v 16 hodin do kempu. Po 14 km opět jídlo v Evenu.

Neděle : V 7 hodin opouštíme kemp s náhledem do Lázní, unikátní obecní úřad na Hrubé skále, Vyskéř-krížový vrch s pověstí, Pekařova Brána, Semtínská Lípa, Kost (570=250Kč). Pochvala patří průvodkyni, šermířům, zpěvačkám a zámeckým osobám - pěkný, hlavně černá kuchyně. Na Kosti potkáváme Juťajse. Na otočku jedeme na Komárovský rybník a poslední chvíle patří zámku Staré hrady a Dětenicím.V Ostroměři dáváme jídlo při formuli a přes Šindlerův Háj u Svitav se navracíme šťastně domů v 19 hodin.