SLOVENSKÝ RÁJ

9.- 16.srpna 2008 : Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Martin, Hanka, Míša, Ondra a Eliška Boháčkovi, Roman Brzobohatý, Vít Boháček, Lucka Konečná, Tibor Varga, Milan Mrvka+ Michaela, Jarek+ Hana Frankovi.

Opět se vydařila dovolená ve velkém počtu, ba dokonce jsme navštívili krajinu naprosto odlišnou oproti předchozím létům. Vysoké hory, cykloturistiku a pískovcové skály vystřídal kraj roklin a atraktivních dřevěných i kovových žebříků….prostě opět paráda.

I přesto, že po cestě prší, zastavujeme v dešti na krátké zastávce. Manínská Tiesňava  je velmi atraktivní úsek a tak desetiminutová pauza na 3 metry široké silnici  mezi skalami stojí za to. V Popradě nakupujeme větší zásobu jídla i pití a navečer se ubytováváme v našem baráku v Hrabušicích. Opět se zlepšujeme–vila jako hrad, kožená sedačka, vše dokonalý.

PIECKY :Ráno se busem odvážíme asi 8 km na Pílu. První naše roklina se nazývá Piecky. Je to roklina sousedící s Velkým Sokolem. Po několikanásobném přeskakování potůčku nás vítá první vodopád a velký žebřík. Druhou půlku vyplňuje Glacká cesta, která nás dovádí na vrchol Geravy s koňmi. Odtud poslední hodinu sestupujeme do Dědinek, dáváme na lodi strašné jídlo a odjíždíme 2 hodiny busem přes N.Ves do Hrabušic. Martin za námi přijíždí z Čech.11km .

HORNÁD + SOKOLÍ. R.: Pondělí vyrážíme na Hrdlo Hornádu a pokračujeme polovinou Prielomu Hornádu. Na mostě odbočujeme a stoupáme Kláštoriskovou roklinou na Kláštorisko. Peníze na jedno pivo obětujeme, ovšem ty služby na Slovensku, to je děs. Sestupujeme dolů k začátku Sokolí rokliny, kde stoupáme bokem dlouhého Závojového vodopádu. Poté dolů opět na Pílu, kde jsem bleskurychle doběhl pro auto na Podlesok.

Zvládli jsme nejdelší den - 23 + 4 km.

SPIŠSKÝ HRAD: I my potřebujeme odpočinek.

Hrad skvělý, Levoča moc pěkná, jídlo v Nové Vsi dobré. Problém byl, že jsme se nemohli najít. To nevymyslíš!

VELKÝ KYSEL : Autem se přemisťujeme do Tomašovců. Naštěstí auta jedou zpět. Kousíček to máme na Tomašovský výhled, rychle dolů a kolem Letanovského mlýna jdeme druhou polovinu Prielomu Hornádu. Po žluté na Kláštorisko, kde máme sraz s Jarkem a Hankou. Poté Velký Kysel s odbočkou na Velký vodopád (asi nejlepší část celého Slovenského ráje) a nakonec z kopce dolů na Podlesok.  Odměnou nám je večerní koupání v termálech ve Vrbově (setkání-Roman a Ola z Turecka). Dnes 22 km.

SUCHÁ BELÁ : Nemůžeme si nechat ujít nejnavštěvovanější dolinu. Necháváme ji na den, kdy má být špatně a bohužel je. Na druhou stranu cesta po mokrých žebřících se taky musí prožít a den není dlouhý. Dnes s námi jde  i Martin a dnešek se dá dělit na hodinu Suché Belé bez deště, hodinu v dešti a hodinu a půl dolů. Den končíme v Hrabušicích v hospodě. Večer jako každý den opékání, nějaká bambule vína a zábava v podobě petangu a hraní s děckama na schovku. Dnes 11 km.

DOBŠÍNSKÁ J. + ZEJMARSKÁ R. : Ten náročný plán už máme letos za sebou a tak je tu opět takový lehčí den. Cena 200 sk. za Dobšinskou Ľadovou jeskyň je opět přestřelená a navíc ty toalety - fakt obdiv. Přejíždíme a v rychlosti zvládáme nejkratší  Zejmarskou roklinu. Romča jede dlouhou lanovkou dolů. Auty přes cikánské vesnice se vracíme do Hrabušic

Cestou zpět moje auto zastavuje v nádherné krajině Súlovských skal. S Tiborem během 80 minut obcházíme atraktivní hlavní okruh. Někdy se sem ještě musím vrátit. V Kunovicích dáváme jídlo a v podvečer přijíždíme domů. Doufám, že ostatní byly spokojení, stejně jako já.