ADRŠPACH

12.- 15.červen 2008: Mirek a Pavla

Osmiletý boj na škole úspěšně ukončen a tak mám myšlenky se po snad 13 letech vrátit do pískovců v Adršpachu. Opravu řadící páky zatím Martin nedokázal zařídit a půjčuje mi zelenou Máreu. O trošku, ale po všech stránkách lepší autíčko. Vyrážíme brzy ráno, do cesty vkládáme zříceninu Potštejn a kolem desátá už jsme na parkovišti pod Hvězdou. Po hřebenovce vpravo na Supí Hnízdo, úžasnou vyhlídku na skalní Amfiteátr a částí Kovářské rokle se dostáváme zpět na Hvězdu. Dle táty dáváme jídlo přímo na Hvězdě. Počasí se celkem mele, ale jde to. Odpoledne jdeme oba okruhy na Ostaši – skalní bludiště i Kočičí hrad. Věčer se blíží a já chci spát někde blízko Bischofsteinu – tedy hradu Skály. Úžasný skalnatý hrádek je naším místem romantické večeře. Autem poodjíždíme směrem na Skalku a v trávě na kraji pole máme s výhledem na Ostaš první noc ve stanu. Ráno jsme na devátou u vstupu do Teplických skal. Z auta se nám nechce, protože prší. Asi hodinu čekáme a za drobného mžení se vydáváme na cestu. I s Pavlou šplháme po schodech a žebřících na Střmen. Tady to mám prostě moc rád. Kolem ozvěny k horolezecké chatě a celý okruh Teplickými skalami. Po žluté kolem Stříbrné studánky a ukončením po trámech tvořící cestu přicházíme k dříve nazývaným Punťovým Palisádám, kterými se dostáváme na okruh Adršpašských skal. Tam opět kolečko s vodopádem, Sibiří a Sloním náměstím. Závěrem brána a nádherný lom u nádraží. Adršpach je opravdu trhák na výletníky. S deštíkem navštěvujeme pivnici a vlakem jedeme jednu zastávku do Skal pro auto.Vracíme se opět přes Adršpach a v jeho staré části v obyčejné hospodě máme dobré jídlo. Kousek za horním Adršpachem zkoušíme noc v autě. Ráno necháváme auto u včerejší hospody a jdeme na hrad Adršpach a druhou cestu podnikáme na Křížový vrch. Už nabízíme Novákům návštěvu a domlouváme večerní setkání. Kolem poledne navštěvujeme v Polsku úžasné Bledné skály. Platí se i výjezdný a vstupný, ale je to asi nejatraktivnější místo. Kudowu zdroj jen projíždíme a ve známém motorestu dáváme jídlo. Kupujeme zákusky, procházíme Ratibořické údolí – zámek, Bělidlo a splav a večer už se nám Nováci věnují. Klobásky a pivečko, paráda. Ráno už cesta domů se zastávkami v muzeu F.L. Věka v Dobrušce, na zámku v Opočně, na hradě v Liticich s jídlem a poslední zastávka patří muzeu řemesel v Letohradě. Cena 2450 Kč,600 km.