Nové Město n.M..JPG
Kudowa Zdroj.JPG
Hejšovina 2.jpg

NÁCHODSKO

30.listopadu- 1. prosince 2006:  Mirek a Pavla, Roman, Hanka, Petra a Petr, Jana a Petr

Po dlouhé době se opět scházíme i s českou částí Bambulendu. Přijímáme pozvání Nováků do Vysokova blízko Náchoda. Asi třemi spoji se dostáváme kolem desáté hodiny do Stárkoče, kde na nás čeká Petr. Necháváme si věci na chalupě, kam přijíždí Petra s Petrem z Prahy. Po chvíli už jedeme do Nového Města nad Metují. Pěšky vyrážíme asi 5 kilometrů kolem Metuje do Pekla. Tam dáváme společně jídlo a bokem stráně přes Přibyslav se vracíme už i s Janou do Nového města. Na to, že je poslední listopad je počasí velmi ucházející. Navštěvujeme kaféčko a vinotéku. Večer trávíme v úžasném prostředí Novákovi chalupy a při krbu vzpomínáme u fotek na spousty dovolených. Petr má velmi pěkné video ze soukromého výstupu na Mt. Blanc. Prosím jej o přepálení. V budoucnu se mi může hodit, jak na motivaci výletu i zpracované práce.  Ráno hlasujeme o dnešním výletě. Jasně vyhrává Ostaš, takže jedem do Polska na Blůdné skály. Vyrážíme raději brzy, protože těsně po obědě musíme odjíždět opět na Brno. Přes Náhod a polskou Kudowu Zdroj stoupáme do lesů a zastavujeme u závory. Bohužel cesta na Bludné skály je v zimě uzavřená. Petr volí náhradní plán, takže ještě pokračujeme necelých deset kilometrů do Karlova. Je prvního prosince a my trávíme přesně dvě hodiny mezi skalami a procházíme neuvěřitelně pěkný okruh plný masivních i malinkých průchodů, vysokých skal s výhledy a atraktivní pískovcové skály. Samozřejmě Adšpašský skály jsou hezčí, ale tady je to nečekaně pěkný. Musím opravit můj názor na místní skalnatou krajinu a z 80ku20 nyní tvrdím téměř vyvážené prostředí pískovcových skal Náchodska pro Českou republiku oproti Polsku. Při zpáteční cestě ještě na půl hodiny zastavujeme v lázních Kudowa Zdroj. Procházíme malou kolonádu a potom už celkem spěcháme na chalupu, kde máme ještě slíbené pečené maso. Autem nás Petr odváží na nádraží do Stárkoče, kde nám kolem druhé hodiny jede vlak na Brno opět s přestupy v Týništi, Chocni a Třebové. Útrata za mě a Pavlu byla pouze 700 Kč, no prostě paráda. Je to opravdu radost prožít takový víkend, plný úžasné přírody, pohody a hlavně výjimečných lidí.