ČESKO-SASKÉ ŠVÝCARSKO

12.- 19.srpna 2006 : Mirek a Pavla, Lenka a Patrik Frýbortovi, Roman Brzobohatý, Lucka Konečná, Víť Boháček, Milan Mrvka,  Martin,Hanka,Míša, Ondra a Eliška Boháčkovi

Loňské pískovce pro změnu měníme za pískovce, takže hurá do Českosaského Švycarska. Chybí auto a tak vyvolení jedou vlakem. Přicházejí pouze o příjezdový a konečný program, ale jinak vše zvládáme velmi výborně. Po cestě Škorpíkovi, Frýbortovi a Boháčci zvládáme krátký výšlap na Říp, navštěvujeme zámeckou zahradu v Budyni nad Ohří a ještě zříceninu hradu s úžasným rozhledem Hazmburk. Po páté hodině dojíždíme do obce Růžová.

KYJOVSKÉ ÚDOLÍ:  Ráno se buso-autem do Kyjova. Martin zpožděn a my vyrážíme do Kyjovského údolí. Stoupáme po schodech na Naučnou stezku přes vyhlídky, skalní město až na Kyjovský hrad. Poslední skalní masiv Pod Praporem a dole na rozcestí se potkáváme s Martinem a společně pokračujeme údolím kolem  jeskyně Vinný sklep a Víl na Turistický most. Polovina posádky jde na Brtnický hrádek a sluj Pruský Tábor. Zpět se dostáváme do Kyjova a společně na zahrádce dáváme baštu. Patrikovo auto opět zvládá něco navíc, takže závěrem ještě zbytky zřícenin Krásný buk a Chřibský hrádek. Napůl cesty domů ještě procházíme zdobenou Trpasličí skálu. 10 km je na první den takové poklidné tempo. Večer zkoušíme místní hospodu a Březňáka.

PRAVČICKÁ + SOUTÉSKY: Asi nejznámější věc si nenecháváme ujít a společně jdeme bojovat. V prvním kole jedou holky. Mají tím náskok a hlavně šetříme 150 za parkování. Auto dáváme jedno na Tři prameny a Martinovo na Mezní louku. Přes Sluj Českých bratří se dostáváme na Sokolí Hnízdo a Pravčickou bránu. Tři roční děti to samozřejmě celé vyšlapaly sami. Výhledy do Pravčického dolu i na Německou stranu úžasné. Nějaká ta svačinka a pak pokračujeme kolem Křídelní stěny na Mezní louku. Procházíme Edmundovu soutěsku s nevěstou a z Mezního Můstku  nás vypravěč převáží na lodičkách blíž k Hřensku. Dnes 13 km a Luckou až do rána slavíme narozeniny.

DĚČÍN: Dnes se odpočinek hodí. Ráno bychom stejně nezvládli  a fest lije. Proto až 13:51, ne 13:57 jedeme busem do Děčína. Jdeme se podívat na bývalé koupaliště a kemp, nábřežím k pekárně, na zámek a Růžovou zahradu, pak přes Tyršův most pod Pastýřskou stěnu,pěšky nahoru a jdeme do ZOO s lanovým centrem. – 5 km. Večer neudělané jídlo v Rúžové.

JETŘICHOVSKÉ STĚNY: Z Mezní Louky, (pomoc Martina a Patrik auto Jetřichovice – dotazník – holky čuměj.) jdeme přes Malou Pravčická bránu na loupežnický hrádek Šaunštejn. Je velmi výjimečný, nádhera. Přes Pohovku na Ostroh-Rudolfův kámen a úžasný závěr přes skálu Vilemínu a Mariina s množstvím dotěrných mušek do Jetřichovic. My kluci ještě přidáváme težce přístupný Falkenstein a jídlo v Jetřochovicích(bitva o žampióny). Večer před příjezdem na chalupu se odvážíme na Belvedér, skvostný amfiteátr 60 metrů nad údolím Labe. 16 km

SNĚŽNÍK a TISKÉ STĚNY: Čtverka jede alespoň od Děčína a od rozcestí pod Sněžníkem se pro ně točím. Po dvou kilometrech u rozhledny jsme už všichni pohromadě a s Vítkem skáču po jedné noze na vrchol rozhledny – Zvládnout jde všechno. Kousek přejíždíme do Tisé. Tiské stěny jsou moc uchvacující, malý i velký okruh (Afrika,kuří nožky, hřib, bota.) zvládáme a v Jílové i s Boháčkama máme baštu. Vezu vyvolené na bus do Děčína a s fotkou Ovčí lávky se všichni dostáváme večer na chalupu. – 9 kilometrů.

SCHRAMMSTEIN: Všechny podstatné věci máme hotové a pro nejodvážnější máme zahraniční bonus. Jak se říká nejlepší nakonec vyšlo skvěle. Patrik nás přiváží na celnici a odtud pěšo jdeme přes Schmilku stoupánín na vyhlídku Kipphorn, na GroBer Winterberg, odtud vidíme na neobyčejně jinou stranu do Německa pryč od Labe na úžasné homole. Po divné feratce jdeme do slepé uličky na Friensteinrberg, přes úžasné rozcestíčko opět na slepý Schraimmsteine stále po schodech, jak to jen jde. Cesta zpět je rychlá a krátká, přes Kl. Bastei do Hřenska. 22 km bylo nezapomenutelných, stejně jako 3 budvary v hotelu. Večer závěrečné posezení v hospodě i u ohně. Patrik+L,P- Vrabinec, Kamenický hrad, Fredevald, Č.Kamenice.

Vyvolené odvážím do Děčína na vlak a my přidáváme rozhlednu Sokolí vrch, Panskou skálu z Pyšné princezny a jako poslední majestátný Bezděz. Šlapanice jdou na jídlo a Martin odjíždí směrem Brno. To byla tečka za další dovolenou. Vše vyšlo skvěle. Snad účastníci viděli mnohé věci a bavili se. Stále mají zájem , takže pravděpodobně ano. Cena opět vychází do 4000 Kč na osobu. Hold v těch restauracích necháváme poslední dobou větší peníze.