metro Budapešť.JPG
Tropikárium Budapešť.JPG

BUDAPEŠT

21.října 2006 : Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Roman Brzobohatý, Monika Galová

Druhou společnou návštěvu Moniky máme asi lépe promyšlenou. Už v pátek přijíždíme za Monikou do Galanty. Večer s povídáním a fotkami snad ani nemůže bát špatný. Ráno kolem osmé hodiny vyrážíme do Budapešti. Monika město zná a maďarsky mluví naprosto bez problémů. Proto vytváříme poznání města společně, což je asi nejlepší řešení. Poprvé necháváme auto pod Citadelou a jdeme se podívat na město z výšin – Parlament, Albertin most a staré město. Dole nacházím kostel vytesaný ve skále. Takže i Moniku dokážeme obohatit o nějaké novinky. Druhé stání máme pod budovou zámeckého komplexu. Podzemím se dostáváme na Rybářské Bašty a Matyášův chrám.. To se taky nedá vynechat. Takové bíle hradby neznám v žádném městě.  Poté se dostáváme do historické části města, tržnici a nalézáme Operu se zastávkou metra, ponechané starodobým vzhledem. Budapešť má nejstarší metro na Evropském kontinentu. Autem opět přejíždíme k čtvrti Millenium. Kolem náměstí Hrdinů, vyhlášených lázní, Vidamparku a bruslícího parku s hradem se vracíme k autu už v odpoledních hodinách. Poslední zastávka ve městě patří odlehlému  Tropicáriu ve velkém obchodní středisku. Jsme nadšeni. Velmi povedené prostředí dokonale představuje prales s vodopády a deštěm. Opičky a ptáčci nám lítají nad hlavami a po mnoha akváriích poslední místo patří obřímu akváriu, kde procházíme tunelem a žraloci klidně plavou nad námi. Hraje klidná hudba a zážitek je fantastický. Cesta zpět se urychlit nedá a až kolem 23 hodiny se zastavujeme v Galantě na Pizzu. Na večírek po půlnoci už nezbývá síla. V dopoledních hodinách opouštíme Moniku a celé Slovensko a slibujeme si návštěvu u nás a možná i dovolenou. Plánů je stále hodně, tak uvidíme, co se bude v příštím roce dít. Celý výlet stál 1100 Kč.