Vysoké Tatry 2004

35,historie se opakuje,.jpg
90Rysy 2499.jpg

VYSOKÉ TATRY

31.červenec- 7.srpen 2004 : Mirek Škorpík, Pavla Beránková, Martin, Hanka a MíšaBoháčkovi, Roman Brzobohatý, Vít Boháček,Michal Celý a  Lucka Konečná,

Píše se rok 2004 a my samozřejmě s letošní dovolenou ještě neskončili. Tatry jsou velmi výjimečné a atraktivní, takže s celkem novou posádkou tento týden opakujeme. Po Šumavě a Jeseníkách sice zůstává jen šest stabilních členů,  ale máme i nové přírůstky. Pro změnu se dopravujeme auty, protože cesta vlakem by přišla na dvojnásobek. Tím přicházíme o první a poslední den v Tatrách, naopak ale můžeme naplánovat pěkné zastávky po cestě. Stejné zůstává ubytování u pana Knížky v Nové Lesné, protože je po všech stránkách vyhovující a stojí 200 SK/den.

Obě auta jedou směr Trenčín, pěšky jdeme na Strečno a v Nízkých Tatrách jdeme do Demanovská jaskyňa Slobody. Po ubytování v Nové Lesné jedeme na večerní nákup do Popradu.

BRNČÁLKA : Hned první den vyrážíme busem na Bílou vodu. Čeká nás možná nejdelší choďák: Šalvijový pramen, Brnčalova chata pri Zelenom pl., Velká Svišťovka 2037m.n.m., Skalnaté pleso, Hriebenok a pěšky Starý Smokovec. Na nádraží dáváme Smedného Mnicha a potkáváme se s Martinem a Hankou.

PRIELOM.: Všichni jsme ještě plní sil a proto jdeme těžkou túru přes dvě sedla. Ze Smokovce stále nahoru na Sliezký dóm. Nádherným údolím Květnice stoupáme na Polský Hrebeň 2200 m.n.m., trošku dolů ke Zmrzlému plesu a opět nahoru na Prielom 2284 m.n.m. Odtud už vidíme Zbojnickou chatu a Velkou studenou dolinou scházíme dolů přes Hriebenok do Smokovce

TATRANSKÁ LOMNICE: máme odpočinkový den. Jedeme do Lomnice, zkoušíme atrakci Tatrabob, navštěvujeme muzeum Tanapu a Botanickou zahradu, mámě i děsný oběd Karfiól u nádraží a na závěr jdeme plavat do Odboráru. Večer tradiční posezení atd. Dnes dokonce zkoušíme místní putyky i cukrárnu v Nové Lesné.

RYSY: S popradským svištěm jdeme na Rysy. Ze Štrbského plesa přes Popradský  a Žabí plesa na chatu pod Rysmy a odtud my kluci jdeme na vrchol.

Zaslouženě za focení si dávám šampus 2499 m.n.m. Zpět doháním Víťu a spole-čně Michala a Romana. Cesta dolů v poklidu, společně s Martinem Cintorín a stíháme akorát vlak na zastávce Popradské pleso.

PRIEČNÉ SEDLO : Dnes je průlezkáč! Asi nejatraktivnější místo. Ráno kupujeme zpáteční Hrebienok a vyrážíme kolem Velkého vodopádu, Rainerovi a Zámecké chaty do Malé Studené doliny. Na Terince dáváme polívku a čaj. Jdeme k Priečnému sedlu. Atraktivní terén do výše 2352 m.n.m. zdoláváme a pod sebou opět vidíme Zbojnickou chatu. Velkou studenou dolinou scházíme na Hrebienok a dopravujeme se na nádraží k Smednému Mnichovi.

ŠTRBSKÉ PLESO : V pátek lidi užívají volna a já s Pavlou jedu vláčkem na Štrbské pleso. Procházíme kolem plesa, jdeme na Areál snů,(Meky Žbirka), nikdo bohužel neskáče. Odpoledne jedeme domů a připravujeme se na odjezd.

Při zpáteční cestě zvládáme Demanovskou Ladovou jeskyňy v Nízkých Tatrách a při dešti  si zastavujeme na jídlo v Bytče na Pizzu (Tipo + Favec). Dojezd domů v odpoledních hodinách

S Martinem jsme se vždy viděli téměř polovinu dne a vše vyšlo super. Horská skupina pečlivě chodila. Túry byly těžké, holkám se klaním. Třeba někdy , někde naviděnou...