u Zruče.jpg
cesta domů.jpg

SÁZAVA

27.-29.srpen 2004:  Mirek Škorpík, Lukáš Klement

Nevzdali jsme to. Opět vyrážíme. Tentokráte rychlíkem směr Praha. Ten v  8:20 opouštíme ve Světlé nad Sázavou. Tady začíná naše třídenní putování. Začátek super, tak to má být. Asfaltová cyklostezka, nádherná řeka a železnice. Projíždíme Smrčnou, Stvořidla -  ráj vodáků, Zruč nad Sázavou a potom už kola jen nosíme. Někdy se opravdu nestačíme divit a zbývá se jen smát. Balvanovitá a strmá cesta po skalách nejde jet. Ale vždyť právě kvůli těmto zážitkům tyto výlety podnikáme. Křižujeme Sázavu. (výjezd z tunelu). Z Chřenovic jedeme na hrad Kácov, tady dáváme jídlo. Na Český Šternberk je to jen 8 kilometrů, takže chvilička. Chvilička se nám protáhla na 2 hodiny. Kolo je fakt těžký. V 6 večer jsme na hradě. Další měsrečko po toku Sázavy jsou Rataje a kousek za nimi nocujeme. Prožívám nejkrásnější snídani roku na kládách v lese, prostě něco úžasného. Dnes je cesta daleko jednodušší. Z města Sázava s významným klášterem už jedeme chatovou oblastí, která vede snad až do Prahy. Takže odbočka u Mariánky,  Chocerady, podjíždíme dálnici D1 mezi tisíci starých i noblesních chat dojíždíme k převozníkovy. Dáváme pivčo u Kormorána a já odbíhám na zříceninu Hláska-Zlenice. V Čerčanech se loučíme se Sázavou a parním vlakem. Odmítáme jídlo v levném bufáči a radši spěcháme do Benešova. S chutí na jídlo to po hlavní silnici jede do Benešova u Prahy skoro samo. Jídlo na náměstí je vynikající. Na Konopišti samozřejme moře lidí a tak projíždíme zámecký park a rybníky. Nastává večer druhého dne. Nabíráme směr Jihlava. Dnes ještě stíháme Vlašim s třemi pivy na závěr a spíme na atarktivním místě u remízku s návštěvou motorkářů a vozíkáře. Ráno přes Čechtice do Pelhřimova, kde navštěvuji muzeum Guinessovy knihy, muzeum Járy Cimrmana a strašidel. Zbývá nám poslední kus cesty. Druhý a třetí den opravdu skvěle šlapeme jednoduchým  terénem. V Jihlavě na nádrží dáváme květák a koukáme na F1. Celkově jsem utratil 700 Kč a našlapali 240Km.