Devět skal.jpg
čtyři palice.jpg

VYSOČINA

31.září 1.října  2002: Mirek Škorpík, Lukáš Klement

Letos máme velkou chuť jezdit a tak i po sezóně vyrážíme na dvoudeňák. Vlakem ráno do Ždáru nad Sázavou. Na náměstí historická auta a pak jedeme směr Velké Ďářko. Na malém rybníce jsou rybářské závody. Přes Cikháj a Žákovu horu plnou komárů jedeme směr Devět skal. Konečně poprvé jsem se dostal na toto místo. Sjíždíme na Mílovy a po jednom pivu u rybníka stoupáme na Čtyři palice. Dobíjíme vrchol, ikdyž né tak težce, jako dnešní horolezci. Odtud po turistické cestě přes Velké perníčky a zkamenělý zámek na Karlštejn. Dlouhou asfaltkou v lese přes Čachnov a Rychnov se dostáváme na Proseč. Tam dáváme jídlo a údolí s Maštalemi bych rád stihl ještě dnes. Dle rady se dostáváme do údolí mezi skály až z Boru u Skutče  a to je kousek za Dudychovu jeskyní, kde si táta zhruba před deseti lety rozrazil nohu o kámen. Komínovitým vstupem šplháme dovnitř a je to spíše taková puklina, než pořádná jeskyň. Přímo Voletínským potokem se dostáváme k Mojžíšové studánce a do Vranic. Po žluté projíždíme k Městkým Maštalím a jdeme na hrad. Udolí opouštíme téměř se setměním směrem na Budislav. Je večer hledáme nocleh. Zůstáváme v lese po 90 kilometrech a nestavíme stan. Chyba! Někdy ve 4 začalo pršet. Přehozené igelity nestačí. Přeju si, ať už je ráno a můžeme odjet. To je děsná noc. V kalimatce mám vodu, kterou nabírá pořád spacák a je to celkem o zdraví. Před sedmou usedáme na kola a bosky přes Lubnou jedeme do Poličky. Je to jen 14 kilometrů a přesun krajinou k Brnu vzdáváme. Máme toho plné zuby. Snad nás to nepostihne.

Alespoň vidíme, že se nic nemá přehánět. Prostě nejlepší výlety jsou v červenci a srpnu a dál už to nemá smysl. Přesto jsme velmi pěkně projeli neznámou krajinu blízkou našemu domovu. Příště se určitě polepšíme a hlavně poučíme.